خبرگزاری کار ایران

طرح پاداش مالی دولت فرانسه به نیروهای پلیس در قبال سرکوب جلیقه زردها

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۲۷۲

دولت فرانسه طرح پاداش مالی به نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی که در سرکوب تظاهرات و اعتراض های جلیقه زردها مشارکت دارند را‌ در دستور کار قرار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، برخی رسانه‌های فرانسه از جمله رادیو «فرانس اینفو» اعلام کردند که دولت فرانسه قصد دارد به نیروهای امنیتی پلیس در قبال سرکوب تظاهرات اعتراض آمیز جلیقه‌زردها پاداش مالی به ارزش ۳۰۰ یورو اعطا کند. 

این رادیو افزود: «با توجه به افزایش ناامیدی و نارضایتی بین نیروهای امنیتی به دنبال موج اخیر اعتراض‌ها، پاداش‌های مالی مذکور به ۱۱۱ هزار پلیس و سرباز فرانسوی پرداخت خواهد شد».

وزارت کشور فرانسه نیز بر عملی شدن این طرح تاکید کرد اما مبلغ پاداش را به طور دقیق اعلام نکرد. 

اتحادیه صنفی پلیس فرانسه دو روز پیش در اعتراض به شرایط کاری خواستار تعطیلی کلانتری‌ها سراسر کشور در روز چهارشنبه شده بود. 

«الیانس» یکی از بزرگ‌ترین اتحادیه‌های صنفی پلیس در فرانسه امروز را «روز سیاه» اعلام کرد و خواستار تعطیلی تمام کلانتری‌ها در سراسر کشور شد. این اتحادیه از افراد پلیس خواست در طول روز اعتراض فقط برای پاسخ به موارد فوری و اضطراری در محل کار خود حاضر باشند.

در بیانیه اتحادیه پلیس فرانسه آمده است که پلیس خواهان بهبود شرایط کاری این نهاد است اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه اتخاذ نشده است. 

از سوی دیگر، معترضان جلیقه زرد، باجه‌های پلیس را اشغال و برخی را آتش زدند که این موضوع موجب ایجاد آشوب و هرج و مرج در بخش حمل و نقل در سراسر روزهای قبل از تعطیلات سال نوی میلادی شده است.

مقام‌های پلیس حدود ۲۰ نفر را پس از آتش زدن باجه‌های عوارضی را دستگیر کردند و چهار نفر دیگر نیز از روز شنبه به دلیل سوزاندن اماکن عمومی در بازداشت هستند. 

قرار است دولت فرانسه امروز برای بررسی برخی پروژه‌های قانونی به منظور خاموش کردن آتش خشم جلیقه زردها تشکیل جلسه دهد. 

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه هفته گذشته قول داد تصمیمات فوری از جمله افزایش کف دستمزدها به ۱۰۰ یورو و کاهش مالیات بر دستمزدهای اضافه کار را اتخاذ کند. 

اعتراض‌های جلیقه زردها که از تاریخ ۱۷ ماه گذشته علیه سیاست‌های ماکرون آغاز شده است، هشت کشته و ‌بیش از هزار زخمی برجای گذاشت و چهار هزار و ۳۴۱ نفر نیز بازداشت شدند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز