خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر کانادا:

اوتاوا به دنبال وضع راهکار برای خروج از معاملات نظامی با عربستان است

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۱۳۲

نخست وزیر کانادا برای نخستین بار از تلاش دولتش برای خروج از معاملات سلاح چندین میلیارد دلاری با عربستان سعودی سخن گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، اظهارات «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا در مصاحبه­ روز گذشته حاکی از ثبات و تأکید او بر مواضع پیشینش بود مبنی بر اینکه اگر توافق ۱۳ میلیارد دلاری برای صادرات «زره‌­های جنرال داینامیک» کانادا به عربستان سعودی لغو شود، راهکارهای مهمی در نظر خواهیم گرفت.

ترودو ماه گذشته اعلام کرده بود که کانادا مجوزهای صادرات مربوط به سلاح­‌هایی را که ممکن است به صورت نادرست از آنها استفاده شود، به حالت تعلیق درخواهد آورد. وی در مصاحبه با شبکه (سی. تی. فی) گفت:‌ «ما در حال بررسی مجوزهای صادرات هستیم که آیا راهی برای خروج از این معاملات وجود دارد».

مخالفان سیاسی با استناد به قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی و مشارکت عربستان در جنگ یمن، بر لزوم لغو معامله جنرال داینامیک تأکید می‌­کنند که دولت قبل انجام داده بود.

روابط ریاض- اوتاوا از زمان بروز اختلاف دیپلماتیک در زمینه حقوق بشر در سال جاری تیره شده و کانادا در حال رایزنی با متحدانش در مورد اقدامات لازم پس از قتل خاشجی در کنسولگری استانبول است.

ترودو گفت: «قتل یک روزنامه‌نگار موضوعی مطلقا غیر قابل قبول است و این همان موضوعی است که کانادا را از بدو وقوع حادثه برای ورود به موضوع و ارائه راهکار برانگیخته است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز