خبرگزاری کار ایران

یک مقام سیاسی عراق فاش کرد:

لغو توافق‌های پیشین، از مفاد پیش‌نویس قانون اخراج نیروهای بیگانه است

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۹۵۷

یک مقام سیاسی عراق با بیان مفاد قانون اخراج نیروهای خارجی از عراق، لغو توافق‌های گذشته با این کشورها به ویژه آمریکا را به عنوان یکی از بندهای آن ذکر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه‌نیوز،‌ یک مقام سیاسی عراق گفت: «سه قدرت  سیاسی دو هفته است که در حال آماده‌سازی پیش‌نویس قانون مربوط به حضور نظامی بیگانگان در کشور هستند که بر اساس گزارش‌های درز شده به اخراج تمام نیروهای خارجی از این کشور از جمله آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۹ تصریح می‌کند و این زمان قابل تمدید نخواهد بود». 

وی توضیح داد که پیش‌نویس این قانون بر تخلیه تمام پایگاه‌ها و اردوگاه‌های نظامی نیز تمرکز دارد که از این میان اقلیم کردستان با چهار پایگاه نظامی، نیروهای آمریکا و انگلیس و همچنین مستشاران نظامی فرانسوی و آلمانی را در خود جای داده است. 

مقام سیاسی مذکور افزود: «پیش‌نویس این قانون شامل لغو توافق امنیتی استراتژیک امضا شده بین وشنگتن و بغداد می‌شود که به موجب آن جدول زمانی حضور آمریکا در عراق تعیین می‌شد». وی تأکید کرد که احتمالا طرح این قانون پس از پایان چالش تشکیل دولت ارائه شود.

این مقام سیاسی تأکید کرد: «۱۵۰ نماینده موافق طرح قانون مذکور هستند».

وی پیش‌بینی کرد که به منظور تصویب این قانون که به نیمی از آرا به اضافه یک رای نیاز دارد، ‌بر گروه‌های مخالف اعمال فشار شود.

مقام سیاسی مذکور توضیح داد:‌ «پیش‌نویس طرح این قانون تا دو ماه آینده آماده خواهد شد و هدف از آن اخراج کامل نیروهای آمریکا از عراق است». 

یک روزنامه منطقه‌ای پیش از این اعلام کرده بود که آمریکا پیش‌تحرکاتی را برای جلوگیری از ارائه پیش‌نویس قانون اخراج نیروهای این کشور از عراق آغاز کرده است. این روزنامه در توضیحی نوشت که پیش‌نویس قانون مذکور به بند یک ماده پنج قانون اساسی عراق استناد می‌کند که این کشور را دولتی مستقل با حاکمیت کامل می‌شناسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز