خبرگزاری کار ایران

فدریکا موگرینی‌:‌

ترکیه از عملیات یکجانبه در سوریه اجتناب کند

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۸۱۸

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه از اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری ترکیه درباره حمله به منبج نگران است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز گذشته -شنبه- از «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، خواست تا از عملیات نظامی یکجانبه در سوریه خودداری کند. 

روز جمعه، اردوغان گفت که اگر آمریکا نتواند شبه‌نظامیان یگان‌های مدافع خلق را از منطقه منبج بیرون کند، آنکارا آماده است تا عملیاتی را در این منطقه اجرا کند. 

موگرینی در واکنش به این اظهارات اردوغان گفت: «انتظار داریم که مقام‌های ترکیه از هرگونه اقدام نظامی یک‌جانبه که تلاش‌ها برای مقابله با داعش و تضمین امنیت را زیر سؤال ببرد، اجتناب کند. در حالی‌که نبرد با داعش به آخرین مراحل خود نزدیک می‌شود، تمام طرف‌ها باید در راستای دفاع در برابر این گروه تروریستی تلاش کنند؛ امری که برای پایان دادن به بحران سوریه ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.»

وی افزود که اتحادیه اروپا از اظهارات اخیر اردوغان نگران است. 

این مقام ارشد اتحادیه اروپا افزود: «انتظار داریم که همه به تعهدات بین‌المللی خود در راستای محافظت از غیرنظامیان احترام بگذارند و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه را بدهند.» 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز