خبرگزاری کار ایران

بامداد سه‌شنبه، زمان اجرائی شدن آتش‌بس در الحدیده

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۷۴۲

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که آتش‌بس در الحدیده از صبح روز سه‌شنبه ۱۸ دسامبر اجرائی می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «سلیم المغلس» عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن با اعلام خبر اجرائی شدن آتش بس در الحدیده از بامداد روز سه شنبه ۱۸ دسامبر ابراز امیدواری کرد کشورهای ائتلاف متجاوز و در رأس آنها عربستان سعودی و امارات به این چارچوب زمانی پایبند باشند.

«محد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توئیتی نوشت: «مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن پیامی را برای رئیس هیأت مذاکره کننده انصارالله فرستاده است که در آن زمان اجرای آتش‌بس در الحدیده بر اساس توافق سوئد مشخص شده است».

الحوثی ابراز امیدواری کرد که نیروهای ائتلاف و متحدان آنها به اجرای این توافق میدانی در زمان مقرر پایبند باشند تا مقدمه‌ای برای پایان تجاوز باشد.

گریفیتس گفته بود که طرف‌های درگیر با نظارت سازمان ملل بر بندر الحدیده موافقت کرده‌اند.

وی با حضور در شورای امنیت سازمان ملل و ارائه گزارشی از نتایج مذاکرات صلح سوئد گفت: «عقب‌نشینی‌ها در این دور از مذاکرات در وهله نخست بر نیازهای انسانی تمرکز داشته و در حال حاضر توجه به گشایش گذرگاه‌های ارسال کمک‌های انسانی در الحدیده و تعز معطوف شده است».

این در حالی است که روز گذشته برای دومین بار پس از توافق سوئد نیروهای وابسته به دولت مستعفی با نیروهای انصار الله در منطقه الدریهمی درگیر شده‌اند.

متن توافق الحدیده که در رایزنی‌های نشست سوئد حاصل شد،‌ بر آتش بس فوری در استان و شهر الحدیده و بندر این شهر و نیز منطقه الصلیف و رأس عیسی پس از امضای توافق تصریح کرده است. 

پنجشنبه گذشته، دور جدید مذاکرات بین طرف‌های درگیر یمنی به پایان رسید و دو پرونده الحدیده و اسرا و نیز پرونده تعز محور توافق‌های به دست آمده در این دور بوده است.

طرف‌های درگیر در پرونده‌های اقتصاد، بازگشایی فرودگاه صنعا و بانک مرکزی به نتیجه نرسیدند اما موضوع کمک‌های انسانی در تمام پرونده‌ها مطرح شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز