خبرگزاری کار ایران

تغییر قواعد جنگ با رژیم صهیونیستی از سوی دمشق؛ «موشک جواب موشک»

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۴۱۴

روزنامه «الرأی» کویت گزارش داد که ارتش سوریه با تغییر قواعد جنگ با اسرائیل از آمادگی دمشق برای مقابله به مثل با هر نوع تهدید احتمالی خبر داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ روزنامه «الرأی» کویت به نقل از رهبران سوریه اعلام کرد که دمشق به دنبال موضع قاطع مسکو برای مقابله با هر نوع تهدید اسرائیل پس از حادثه سرنگون شدن هواپیمای «ایل- ۲۰» روسیه و کشته شدن ۱۵ نظامی روس در سپتامبر گذشته، قواعد جنگ با رژیم صهیونیستی را تغییر می­‌دهد.

مسکو، ‌تل آویو را مسئول حادثه غم‌انگیز اسقاط هواپیما دانست و تدابیری را برای تضمین امنیت نظامی خود در سوریه از جمله تحویل سامانه موشکی «اس- ۳۰۰» به نیروی دفاع هوایی سوریه اتخاذ کرد.

روزنامه الرای نوشت:‌ «دمشق هر نوع حمله اسرائیل به اهداف نظامی مشخص را با عملیات مشابه پاسخ خواهد داد». این به آن مفهوم است که اسرائیل در صورت حمله به هر فرودگاهی در سوریه با حمله نظامی علیه یکی از فرودگاه‌­های خود مواجه خواهد شد. مواضع دیگر نیز به همین ترتیب خواهد بود.

منابع مذکور اعلام کردند که دمشق به هر نوع نقض حریم هوایی توسط رژیم صهیونیستی که به موجب آن مواضع نظامی سوریه مورد هدف قرار گیرد و یا افسران و سربازان سوری و مستشاران خارجی کشته شوند، قاطعانه پاسخ خواهد داد. بر این اساس معادله «موشک جواب موشک» گزینه قطعی دمشق در برخورد با هر نوع خطای صهیونیستی خواهد بود.

روزنامه مذکور نوشت: «مسکو پس از حادثه هواپیمای ایل- ۲۰ تل آویو را از وجود افسران روس در هر پایگاه نظامی در سوریه آگاه کرد و به آن هشدار داد که هر نوع حمله به اهداف سوری و یا ایرانی در سوریه با پاسخ قاطع سربازان و افسران روس مواجه خواهد شد».

برخی منابع در گفت‌وگو با این روزنامه تأکید کردند که مسکو به دمشق برای حمله متقابل به مواضع نظامی اسرائیل چراغ سبز نشان داده است.

این منابع گفته‌­اند که سوریه،‌ امروز برخلاف ادعاهای اسرائیل مدرن‌ترین سیستم­‌های موشکی را در اختیار دارد که به هر هدفی درون سرزمین­‌های اشغالی به طور دقیق اصابت خواهد کرد.

این منابع در ادامه افزوده‌­اند که نیروهای سوریه سیستم‌­های موشکی دوربرد و‌ میان بردی را از روسیه دریافت کرده‌­اند که با سیستم «گلوناس»،‌ یکی از نسخه­‌های روسی سیستم مکان یاب جی پی اس کار می‌­کند.

منابع مذکور تأکید کردند که دمشق به رغم ادعاهای واهی رژیم صهیونیستی در تخریب قدرت موشکی سوریه به پیشرفته­‌ترین سامانه‌­های موشکی مجهز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز