خبرگزاری کار ایران

ادامه تظاهرات جلیقه‌زردها برای پنجمین هفته متوالی

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۳۶۰

«جلیقه‌زردها» در پاریس برای پنجمین هفته متوالی به خیابان‌های پاریس آمدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جلیقه‌زردها» در پاریس برای پنجمین هفته متوالی امروز -شنبه- به خیابان‌های پاریس آمدند. این در حالی است که دولت فرانسه از مردم خواسته بود به‌خاطر مسائل امنیتی از برگزاری تظاهرات اجتناب کنند. 

تظاهرات جلیقه‌زردها بزرگ‌ترین چالشی است که «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، در دوران حکمرانی خود با آن سروکار داشته است. 

«جرمی»، پسری ۲۸ ساله که در صبح سرد پاریس در خیابان شانزه‌لیزه به تظاهرات پیوست به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت: «دفعه پیش، به خاطر مالیات سوخت به خیابان آمده بودیم. این بار خواستار دموکراسی بیشتر هستیم.» وی همچنین گفت که مردم باید «فریاد بزنند تا صدایشان به گوش برسد.»

این در حالی است آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نیمی از مردم فرانسه خواهان توقف تظاهرات جلیقه‌زردها هستند. 

حدود هشت هزار نیروی پلیس امروز برای مقابله با خشونت‌ها در حالت آماده‌باش قرار دارند و ۱۴ خودرو زرهی نیز برای مقابله با تظاهرات‌کنندگان بسیج شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تظاهرات‌کنندگان فرانسوی در طاق نصرت در پاریس تجمع کرده‌اند و پلیس برای متفرق کردن آن‌ها از گاز اشک‌آور استفاده کرده است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که شماری از جلیقه‌زردها در کاخ گارنیه در پاریس تجمع کرده‌اند.

«مارین لو پن»، رهبر جبهه ملی فرانسه، در پیامی توئیتری دولت این کشور را متهم کرد که توجه‌ها را از خواسته‌های جلیقه‌زردها دور می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز