خبرگزاری کار ایران

ائتلاف بین المللی علیه داعش:

به عملیات در شمال شرق سوریه ادامه می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۲۰۳

ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش اعلام کرد که مأموریت این ائتلاف در شمال شرق سوریه تغییر نکرده و با ایجاد نقاط کنترل در مرزها به منظور رفع نگرانی­‌های امنیتی ترکیه به عملیات خود طبق روال معمول ادامه می­‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، وضعیت اخیر سوریه و ایجاد نقاط کنترل در مرزهای ترکیه با این کشور در بیانیه ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا که روز گذشته- جمعه- منتشر شد، مطرح شده است.

در این بیانیه تأکید شده است که عملیات ائتلاف با ایجاد نقاط کنترل در منطقه مرزی و به منظور رفع چالش‌­ها و نگرانی­‌های امنیتی ترکیه، ‌متحد ناتو به شکل طبیعی خود ادامه خواهد یافت.

این بیانیه توضیح داده است که ائتلاف قصد دارد برای تضمین شکست همیشگی گروه تروریستی داعش به همکاری با شرکای خود در منطقه ادامه داده و شایعه‌­های موجود درباره تغییر مواضع آمریکا نادرست است.

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته از قصد این کشور برای ایجاد نقاط کنترل در مرزهای شمال شرقی سوریه به منظور تجهیز ترکیه به اطلاعاتی برای مقابله با هر نوع تهدید احتمالی علیه خود خبر داده بود.

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه با ابراز ناراحتی از ایجاد نقاط کنترل در مرزها گفت: «ما نسبت به احتمال موضع‌گیری منفی در کشور در قبال ایجاد نقاط کنترل در مرزهای سوریه توسط نظامیان آمریکا به منظور حمایت از یگان­‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) هشدار داده بودیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز