خبرگزاری کار ایران

استرالیا قدس را به پایتختی رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۱۸۳

نخست‌وزیر استرالیا امروز- شنبه- اعلام کرد که کشورش قدس غربی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد اما سفارت این کشور بلافاصله به آنجا منتقل نخواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد که کشورش قدس غربی، ‌مقر کنست اسرائیل و بسیاری از سازمان‌های وابسته به رژیم صهیونیستی را به عنوان پایتخت این رژیم به رسمیت می‌شناسد. 

وی در اظهارات مطبوعاتی خود گفت: «منتظر هستیم تا به به محض فراهم شدن زمینه‌های عملی و تعیین وضعیت نهائی سفارت استرالیا را به این شهر انتقال دهیم».

موریسون در اکتبر گذشته نسبت به انتقال سفارت کشورش به قدس غربی اظهار آمادگی کرده بود.

تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه و قبل از اعلام این خبر،‌ کشورهای عربی و اسلامی را به تحریم اقتصادی استرالیا در صورت به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت اسرائیل فرا خواند.

«نبیل شعث» مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور خارجه و روابط بین‌الملل در مصاحبه با خبرگزاری عبری زبان «پلاس ۶۱ جی» استرالیا در شهر «رام الله» روز سه‌شنبه گذشته با ارسال پیام هشدار آمیزی به نخست وزیر استرالیا گفت: «بی شک اتخاذ چنین تصمیمی بدون هزینه نخواه بود». 

تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه می گذشته برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس، خوشحالی رژیم صهیونیستی را در پی داشت اما خشم و غضب مردم فلسطین را برانگیخت و موجب نگرانی جهان عرب و متحدان غربی آن شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز