خبرگزاری کار ایران

دونالد ترامپ:

حتی اگر کنگره بن سلمان را محکوم کند، دست از حمایت او برنمی‌دارم

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۳۲۷

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که به رغم ارزیابی سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) از دخالت ولیعهد عربستان در قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی و درخواست سناتورها برای محکومیت وی، به حمایت از شاهزاده سعودی ادامه خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از اظهار نظر در مورد دست داشتن «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در جنایت قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار سعودی خودداری کرده است اما او از زمان وقوع این جنایت بیشترین و آشکارترین حمایت را از شاهزاده سعودی داشته است. 

ترامپ در مصاحبه با خبرگزاری رویترز در کاخ سفید گفت که بن سلمان رهبر عربستان و متحد بسیار خوبی برای ماست.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه حمایت از بن سلمان به مفهوم حمایت از قتل خاشقجی است، ‌گفت: «خوب در حال حاضر قطعا به همین مفهوم است». 

منابع نزدیک به دربار پادشاهی عربستان به رویترز گزارش دادند که برخی افراد خاندان سعودی به شدت تلاش می‌کنند تا مانع پادشاهی بن سلمان شوند. آنها معتقدند که آمریکا و ترامپ نقش بسزایی را در این باره ایفا می‌کنند.

ترامپ گفت: «من این موضوع را هرگز نشنیده‌ام... به صراحت بگویم من نمی‌توانم در این زمینه اظهارنظر کنم چرا که اصلا چیزی در این مورد نشنیده‌ام. در حقیقت در صورت شنیدن هر چیزی باز او می‌تواند به قدرت برسد».

ترامپ از سوی دیگر گفت که نگران بازخواستش نیست و پولی که «مایکل کوهن» مشاور حقوقی سابقش قبل از انتخابات سال ۲۰۱۶ به دو زن پرداخته است، نقض قوانین مالی مبارزات انتخاباتی به شمار نمی‌رود.

ترامپ به خبرنگار رویترز گفت: «بازخواست کسی که مرتکب هیچ اشتباهی نشده و بزرگ‌ترین اقتصاد تاریخ آمریکا را رقم زده، بسیار سخت است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز