خبرگزاری کار ایران

نشست وزیر امنیت رژیم صهیونیستی با مقام اردنی

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۳۰۲

تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که وزیر انرژی این رژیم اوایل ماه نوامبر گذشته با وزیر آب و آبیاری اردن دیدار کرده‌ است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که «یووال اشتاینیتز»، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی با موافقت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم با «رائد مظفر أبو السعود» وزیر آب و آبیاری اردن به منظور تلاش برای حل بحران بر سر پروژه کانال بحرین نشست داشته است. 

این شبکه تلویزیونی اعلام کرد که پیشنهاد اشتاینیتز به اردنی‌ها این بود که پروژه مذکور بسیار پر هزینه است. بنابراین، به جای تاسیس کارخانه آب تصفیه‌کن در اردن تأمین آب این کشور در انحصار اسرائیل قرار گیرد. اما اردنی‌ها خواهان تاسیس کارخانه آب تصفیه‌کن در خاک خود هستند.

کانال دو تلویزیون عبری زبان نوشت که یک گروه بلندپایه اردنی از سازمان آب با هدف درخواست افزایش میزان آب انتقالی از اسرائیل به اردن، از سرزمین‌های اشغالی دیدار کردند. 

این کانال بیان کرد که در ۲۱ ماه گذشته هیأت اردنی به رغم وجود تنش بین دو طرف به دنبال درخواست امان برای بازپس گیری زمین‌های «الباقوره» و «الغمر» وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

این کانال عبری زبان همچنین افزود که هیأت اردنی از تل آویو خواسته است میزان آب انتقالی از دریاچه «طبریا» بر اساس پیمان صلح اردن- اسرائیل موسوم به «وادی عربه» ۵۰ میلیون متر مکعب افزایش یابد.

تلویزیون اسرائیل توضیح داد که هیأت اردنی از وضعیت نامطلوب ذخیره آب دریاچه طبریا مطلع شده و اردن در حال حاضر منتظر پاسخ مثبت یا منفی اشتاینیتز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز