خبرگزاری کار ایران

الجبیر:

مظنونان قتل خاشقچی را به ترکیه تحویل نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۳۶۵

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در واکنش به حکم دادستان ترکیه مبنی بر دستگیری ۲ مقام ارشد سعودی در ماجرای قتل خاشقچی ضمن رد اتهامات گفت: ما شهروندان‌مان را تحویل نمی‌دهیم.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان سعودی امروز -یکشنبه-، پس از صدور حکم دستگیری ۲ مقام ارشد عربستان سعودی از سوی دادستان کل استانبول، درخواست استرداد مظنونان در قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار  سعودی را رد کرد.

مقام‌های ترکیه هفته گذشته اعلام کردند که دفتر دادستان به این نتیجه رسیده است که «سوءظن قوی» وجود دارد که سعود القحطانی، معاون نخست وزیر سابق محمد بن سلمان، و ژنرال احمد العسیری، معاون وزارت اطلاعات خارجی، از برنامه‌ریزان قتل ۲ اکتبر خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول بوده‌اند.

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در نشست خبری حاشیه اجلاس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های خلیج فارس در ریاض در مورد حکم بازداشت این دو نفراظهار داشت: «ما شهروندان‌مان را تحویل نمی‌دهیم.»

ماه گذشته، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده ۱۷ سعودی‌ از جمله قحطانی را به خاطر نقش داشتن در قتل خاشقچی تحریم کرد.

الجبیر از تأیید یا انکار اینکه آیا این مردان در حال حاضر بازداشت شده‌اند، خودداری کرد و پاسخ به این سوال را به دادستان کل سعودی ارجاع داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز