خبرگزاری کار ایران

مقام‌های واشنگتن:

مدیر مالی هوآوی تخطی از تحریم‌های ایران را مخفی کرده بود

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۴۸۶

مقام های واشنگتن اعلام کردند که مدیر مالی شرکت هوآوی که به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران دستگیر شده است، تخطی از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را مخفی کرده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان، ایالات متحده مدعی شد که مدیر مالی شرکت محصولات فناوری هوآوی تخطی از تحریم‌ها علیه ایران را مخفی کرده است. 

«منگ وانژو» مدیر مالی شرکت هوآوی در کانادا دستگیر شده و با خطر استرداد به آمریکا مواجه است. وی متهم است که با اعلام این‌که یکی از شرکت‌های فرعی‌اش مستقل از این کمپانی فعالیت می‌‌کند، به هوآوی کمک کرده که تا تحریم‌های آمریکا را دور بزند. 

وکیل منگ گفت که او همچنان در کانادا باقی خواهد ماند و خطر استرداد او را تهدید نمی‌کند. قاضی، پس از شنیدن دفاعیات متهم و اظهارات دادستانی، از آزادی وی به قید وثیقه خودداری کرد. دادگاه این مدیر مالی روز گذشته -جمعه- برگزار شد. 

پیشتر دادگاهی در کانادا حکم داده بود که جزئیات مربوط به پرونده منگ، ۴۶ ساله، از انتشار منع شود. این دادگاه که روز دوشنبه برگزار شده بود، با درخواست متهم مبنی بر جلوگیری از انتشار مفاد و جزئیات این پرونده به رسانه‌ها موافقت کرده بود. این ممنوعیت روز گذشته برداشته شد. 

 منگ وانژو دختر بنیانگذار شرکت هوآوی است. 

   

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز