خبرگزاری کار ایران

رویترز:

دادستان استانبول خواستار صدور حکم بازداشت دو مقام مسئول سعودی شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۶۷۸

رویترز گزارش داد که دادستان کل استانبول خواستار صدور حکم بازداشت دو مقام سعودی عامل قتل روزنامه‌نگار منتقد توسط نهاد قضایی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، رویترز گزارش داد که دادستان کل استانبول از دستگاه قضای ترکیه خواست تا حکم بازداشت «سعود القحطانی» و «احمد العسیری» دو مقام سعودی مسئول در جنایت قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان را صادر کند.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد: «دو مقام ترک تأکید کردند که دادستان با ارائه این درخواست رسمی به دستگاه قضا نسبت به وجود شبهه­‌های قوی در مورد حضور قحطانی و العسیری در بین عاملان اصلی توطئه قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول تمرکز کرده است».

یک مقام بلند پایه ترک به رویترز گفت که این اقدام دادستان نشان می­‌دهد که او مطمئن است مقام‌‌های سعودی تدابیر قانونی علیه القحطانی مشاور پیشین دربار سعودی و شخص نزدیک «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و العسیری معاون سابق دستگاه کل اطلاعات این کشور که در جریان تحقیق در پرونده خاشقجی از سمت خود برکنار شدند،‌ را به کار نخواهند گرفت.

این مقام ترک افزود که عربستان سعودی می‌­تواند با تحویل تمام مظنونان جنایت قتل خاشقجی به ترکیه از میزان نگرانی جامعه بین‌المللی در این پرونده پیچیده بکاهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز