خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد؛

ترامپ تا دو هفته دیگر در کنگره درباره روابط با عربستان سخنرانی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۵۲۲

منابع آگاه اعلام کردند که دولت آمریکا قصد دارد در مورد موضوع روابط با عربستان با توجه به موضوع قتل روزنامه‌نگار سعودی و بحران یمن در مجلس نمایندگان کنگره صحبت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،  منابع آگاه اعلام کردند که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در تاریخ ۱۳ دسامبر نشستی را با اعضای مجلس نمایندگان به منظور اطلاع از موضوع رابطه با عربستان سعودی برگزار خواهد کرد.

منابع مذکور افزودند که «جینا هسپل» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) تا دو هفته دیگر مجلس نمایندگان را در جریان اطلاعات این سازمان از موضوع قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی قرار خواهد داد. 

هسپل روز گذشته نشستی را با برخی اعضای برجسته سنا داشته و گزارشی از اطلاعات سیا درباره ترور خاشقجی و نقش «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در این جنایت به آنها ارائه داده است. این نشست هسپل پس از انتقادهای فراوان از عدم حضور او در جلسه هفته گذشته «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه و «جیم متیس» وزیر دفاع آمریکا برگزار شد. 

 نشست مذکور بازتاب گسترده‌ای در بین سناتورهای حاضر در آن داشته است به گونه‌ای که تعدادی از آنها بر نقش بن‌سلمان در جنایت ترور خاشقجی تأکید کرده و دولت آمریکا را به اتخاذ تدابیر سخت علیه چنین مواضعی فرا خواندند.

همزمان با این جلسه، برخی سناتورهای آمریکائی از تصمیم هسپل برای نشست با تعداد مشخصی از اعضای مجلس سنا و ارائه گزارش خود انتقاد کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز