خبرگزاری کار ایران

افزایش قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش تولید اوپک

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۲۹۱

قیمت نفت امروز- سه‌شنبه- در ادامه روند روز گذشته و به دنبال پیش‌بینی‌ها درباره کاهش تولید نفت اوپک و روسیه افزایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با افزایش هفت دهم درصدی معادل ۴۸ سنت، به هر بشکه ۵۳ دلار و ۳۳ سنت در قراردادهای آینده رسیده است. 

نفت خام دریای برنت دریای شمال نیز با افزایش هشت دهم درصدی معادل ۵۱ سنت افزایش به هر بشکه ۶۲ دلار و ۲۰ سنت رسید. 

قیمت هر دو نوع نفت خام در روز گذشته و پس از توافق واشنگتن و پکن برای آتش‌بس جنگ تجاری و برگزاری مذاکرات ۹۰ روزه در آینده قبل از هر نوع اقدام جدید، حدود چهار درصد افزایش یافته بود.

«بنجامین لو» تحلیلگر ارشد موسسه «فیلیپ فیوچرز» در سنگاپور گفت: «احتمالا چنانکه به نظر می‌رسد، این هفته قیمت نفت همزمان با پیش‌بینی سرمایه‌گذاران درباره کاهش عرضه نفت اوپک و روسیه به صورت تدریجی افزایش یابد. نشست اوپک در تاریخ ششم دسامبر در مقر همیشگی این سازمان در وین پایتخت اتریش به منظور بررسی سیاست مشترک تولیدی برگزار خواهد شد. اوپک همچنین سیاست تولید نفت را در کنار روسیه بزرگ‌ترین تولید کننده غیر عضو سازمان بررسی خواهد کرد».

بانک آمریکایی «گلدمن ساکس» در این‌باره اعلام کرد:‌ «پیش‌بینی می‌کنیم اوپک در نشست پیش رو در وین با تصمیم کاهش تولید نفت موافقت کند. کاهش تولید اوپک و روسیه تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز برای بازتاب افزایش غیر فصلی در مخازن ضروری است». 

این بانک افزود: «پیش‌بینی می‌شود تلاش‌های مشترک اوپک و روسیه برای کاهش تولید نفت موجب افزایش قیمت نفت خام تا یک دلار در هر بشکه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز