خبرگزاری کار ایران

افزایش قیمت یورو و یوان پس از توافق آمریکا و چین

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۹۱۱

پس از توافق واشنگتن و پکن برای عدم اعمال تعرفه‌های جدید وتشویق سرمایه‌گذاران به فروش دلار، ارزش یورو و یوان افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، قیمت یورو در بازارهای جهانی پس از توافق آمریکا و چین شاهد افزایش بود و یوان بیش از یک درصد افزایش را در معاملات خارجی تجربه کرد. 

ارزهایی که به دنبال اختلاف تجاری آمریکا و چین در میان نگرانی‌ها از زیان اقتصاد جهانی به شدت سقوط کرده بودند، ‌بهبود یافتند.

دلار استرالیا با یک درصد افزایش به شاخص ۷۳۸۶ درصد دلار آمریکا رسید.

چین بزرگ‌ترین مشتری صادرات استرالیا بوده و نسبت به زیان اقتصاد جهانی از کاهش تقاضای پکن نگرانی وجود داشته است.   

ارز کانادا با افزایش ۹ دهم درصدی به ۱.۳۱۶۲ در مقابل دلار آمریکا رسیده است. این در حالی است که کرون نروژ به دلیل بهبود بازار و افزایش قیمت نفت، یک درصد افزایش را ثبت کرده است. 

یورو از ضعف دلار استفاده کرده و با افزایش بیش از نیم درصدی به ۱.۱۳۷۹ دلار رسیده است تا از پایین‌ترین سطح خود در سال ۲۰۱۸ که در ماه گذشته و با شاخص ۱.۱۲۱۶ تجربه کرده بود، فاصله بگیرد. 

شاخص دلار که در مقایسه با ارز آمریکا در میان ارزهای اصلی محاسبه می‌شود،‌ با کاهش شش دهم درصدی پایین‌ترین سطح را در روز دوشنبه معادل ۹۶.۷۱۹  درصد ثبت کرده است. 

شاخص یوان در معاملات خارجی با افزایش بیش از یک درصدی به ۶.۸۷۹۰ یوان در مقابل دلار آمریکا رسید اما تحلیلگران معتقدند که اقتصاد چین کمترین ثبات را در یک سال گذشته داشته و این افزایش قیمت یوان موقتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز