خبرگزاری کار ایران

نماینده پارلمان عراق:

عبدالمهدی مسئول تأخیر در روند تشکیل کابینه است

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۱۹۶

نماینده پارلمان عراق امروز- یکشنبه- نخست‌وزیر این کشور را به دلیل وعده­‌های بی‌شمار و عدم عمل به آنها مسئول تأخیر در روند تکمیل کابینه دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «فیصل العیساوی» نماینده پارلمان عراق، ‌با مسئول شمردن «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر این کشور در تأخیر روند تشکیل کابینه، عملکرد وی را ابهام‌آمیز توصیف کرد.

عیساوی در مصاحبه با سومریه نیوز گفت: «عبدالمهدی پس از آن‌که کمیته­‌های سیاسی، آزادی عمل کافی برای انتخاب نامزدهای وزارتی را به او داده و از او خواستند معادله یکسان و روشنی را برای نامزدها با هر نوع رویکرد سیاسی به کار گیرد،‌ خود را تحت فشار قرار داده است».

وی توضیح داد:‌ «عبدالمهدی از ارائه معادله یکسان برای انتخاب نامزدهای وزارتی ناتوان است بنابراین مشکل به عبدالمهدی باز می­‌گردد و به کمیته­‌های سیاسی مربوط نیست».

عیساوی، عبدالمهدی را به دلیل وعده­‌های فراوان و الزام خود به پایبندی به آنها مسئول تأخیر موجود در روند تشکیل کابینه دانست. وی  گفت که نخست‌وزیر قادر به عمل به وعده­‌های خود نیست، زیرا او نمی­‌خواهد از یک طرف خاصی عبور کرده یا موجب خشم طرفی به حساب طرف دیگر شود،‌ او همزمان نمی­‌خواهد هیچ طرفی را نسبت به عدول از موضعش قانع کند.

این نماینده پارلمان گفت: «چنانچه به نظر می­‌رسد، فلسفه عملکرد عبدالمهدی عادی‌سازی امور است و ما بیم آن داریم که شخص وی قادر به تعیین این امور و حل گره‌­های موجود در پرونده­‌های حساس نباشد».

عیساوی در ادامه افزود که نخست‌وزیر هیچ تلاشی برای اقناع طرف­‌های حاضر به قبول نامزدهای طرف دیگر یا اقناع طرف دیگر به تعویض نامزدهای خود نمی‌­کند. وی همچنین هیچ تلاشی برای اقناع حزب «سائرون» به پذیرش نامزدی «فالح الفیاض» و نیز اقناع حزب «البناء» به جایگزینی گزینه خود نمی‌­کند. عبدالمهدی همزمان هیچ یک از دو حزب مذکور را عصبانی نکرده و ما نمی­‌دانیم چگونه می­خواهد از این معادله خارج شود.

نماینده پارلمان عراق تأکید کرد که عبدالمهدی امور را به سمتی ابهام‌آمیز و نگران‌کننده سوق می‌‌دهد و ما از عملیات سیاسی با چنین رویکردی که کمیته­‌های سیاسی را وارد مسیری ناخوشایند می‌‌کند، بیم داریم.

ریاست پارلمان عراق جلسه رأی‌گیری برای تصدی پست وزارتخانه­‌های باقی‌مانده  در کابینه عبدالمهدی را به روز سه‌شنبه هفته جاری موکول کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز