خبرگزاری کار ایران

تصویب طرحی ضدایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۷۷۸

یک نماینده آمریکایی در اظهاراتی بی‌پایه و اساس مدعی شد که ایران در تلاش برای ضربه زدن به صلح و ثبات در عراق است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، مجلس نمایندگان آمریکا در تاریخ ۲۷ نوامبر قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن، از عراق در برابر آنچه «اقدام‌های بی‌ثبات‌کننده ایران» خوانده می‌شود، حراست خواهد شد. این قانون به پیشنهاد «آدام کینزینجر»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، مطرح شد. 

این نماینده جمهوری‌خواه، پیش از رای‌گیری درباره این لایحه در سخنانی بی‌پایه و اساس مدعی شد: «از زمان سرنگونی صدام، ایران تلاش داشته تا بر عراق نفوذ داشته باشد و تلاش‌های آمریکا را برای ایجاد ثبات در این کشور عقیم بگذارد.»

وی در ادامه سخنان بی‌اساس خود افزود: «کاملا آشکار است که ایران در تلاش برای افزایش نفوذ خود در عراق است. ما باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا مانع این دست اقدام‌های ایران شویم و امید را برای مردم عراق به ارمغان بیاوریم.»

پس از تصویب این لایحه از سوی مجلس نمایندگان، کینزینجر مدعی شد: «عجیب نیست که ایران به‌شکلی فعالانه تلاش دارد تا در عراق تاثیر بگذارد و بذر بی‌نظمی را در این کشور بکارد و تلاش‌های آمریکا را برای برقراری صلح در منطقه زیر سؤال ببرد. نباید بگذاریم ایران به خواسته‌هایش برسد و به همین دلیل این قانون از اهمیت بسیاری برخوردار است.»

براساس این قانون، دولت آمریکا علیه شهروندان ایرانی که به ادعای واشنگتن صلح و ثبات در این کشور را تهدید می‌کنند، تحریم اعمال می‌کند. این تحریم شامل بلوکه شدن اموال افراد مذکور از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا خواهد شد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز