خبرگزاری کار ایران

گزارش سیا از پیام‌های متعدد ولیعهد سعودی به رئیس تیم ترور خاشقجی

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۶۷۱

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا پس از بررسی مجدد ارزیابی‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره عملیات ترور روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری استانبول بر فقدان یک گزارش مستقیم مبنی بر صدور دستور قتل توسط ولیعهد عربستان و نیز اطمینان تقریبا بالای این روزنامه از دخالت وی در ماجرای قتل تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره،‌ در گزارش سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) آمده است که «سعود القحطانی» مشاور ولیعهد سعودی رئیس تیم ترور «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی بوده و در این اثنا «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان ۱۱ پیام به او ارسال کرده است. قحطانی نیز در ارتباط مستقیم با فرمانده تیم ترور در استانبول بوده است. 

وال استریت ژورنال نوشت: «در گزارش سیا بر این نکته تأکید شده که بن سلمان در آگوست ۲۰۱۷ به مشاوران نزدیک خود اعلام کرد در صورت شکست تلاش‌ها برای اقناع خاشقجی به بازگشت به عربستان، امکان فریب او در مکانی خارج از عربستان و اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه وجود دارد». 

گزارش سیا از دخالت احتمالی بن سلمان با استناد به تمرکز شخص او بر خاشقجی و تسلط کامل بر مزدوران سعودی صحبت می‌کند که برای قتل این روزنامه نگار به استانبول فرستاده شدند. شاهزاده سعودی همچنین به برخی از این افراد اختیار مقابله خشونت‌آمیز با مخالفان دیگر را نیز داده است. گزارش سیا همچنین می‌افزاید: «برآورد ما چنین است که اقدام گروه ترور به این جنایت بدون اجازه بن سلمان تقریبا غیر ممکن است».  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز