خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری چین:

پکن از تغییر اقتصادی و اجتماعی عربستان حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۶۰۲

رئیس جمهور چین به ولیعهد سعودی تأکید کرد که ثبات عربستان سنگ بنای پیشرفت و شکوفائی منطقه است و پکن از خیز بلند ریاض برای پیشرفت اقتصادی و اصلاح اجتماعی حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ خبرگزاری چین (شینهوا) اعلام کرد که «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین طی شرکت در نشست گروه ۲۰ در آرژانتین بر اهتمام فراوان پکن به روابط با ریاض تأکید کرد. 

شینهوا به نقل از شی گزارش داد:‌ «چین با قوت از طرح پیشرفت اقتصادی و اصلاح اجتماعی عربستان حمایت کرده و برای حفظ منافع اصلی خود در کنار این کشور باقی خواهد ماند». 

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی نیز تصاویری از «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را در حال صحبت با شی در توئیتر منتشر کرد اما جزئیاتی از مذاکرات آنها منتشر نکرد.

پکن و ریاض روابط تنگاتنگی در زمینه انرژیی با یکدیگر دارند. 

پیش‌بینی می‌شود که عربستان سعودی امسال برای نخستین بار از سال  ۲۰۱۲ سهم خود را در بازار چین گسترش دهد. این در حالی است که درخواست تأسیس پالایشگاه جدید چین موجب رقابت جدید عربستان با روسیه به عنوان بزرگ‌ترین منبع انرژی در تأمین نیاز چین، سومین مشتری نفت در جهان خواهد شد.

روسیه در دو سال اخیر و پس از تأسیس پالایشگاه کوچک و ایجاد خط لوله که موجب افزایش تقاضا برای خرید نفت مسکو شد، از ریاض پیشی گرفت. 

پکن همچنین روابط خوبی را با تهران، رقیب منطقه‌ای عربستان داشته و به دنبال ایجاد تعادل در روابط خود با ریاض و تهران است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز