خبرگزاری کار ایران

کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد:

نشست محرمانه نماینده تل‌آویو با مقام‌های سودانی در ترکیه

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۷۱۳

پس از افشای تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای برقرای روابط دوستانه با سودان، ‌رسانه‌های این رژیم اعلام کردند که نماینده وزرات خارجه پیش از این نشستی محرمانه با مقام‌های سودان در ترکیه داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل با استناد به یک منبع آگاه خارجی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که نماینده ویژه وزارت خارجه این رژیم نشستی محرمانه با مسئولان دولت سودان داشته و هدف این نشست، احیای مذاکرات دو جانبه بوده است. 

این کانال اسرائیلی افزود: «نماینده ویژه اسرائیل در این مأموریت، دیپلماتی است که از دهه ۹۰ فرستاده ویژه این رژیم به کشورهای حوزه خلیج (فارس) بوده و در حال حاضر نماینده ویژه در سودان است».

این کانال اسرائیلی به نقل از منبع مذکور گزارش داد: «حوزه بیشتر مأموریت‌های این فرستاده اسرائیلی در سه دهه اخیر کشورهایی بوده است که رژیم صهیونیستی هیچ نوع روابط دیپلماتیک با آنها نداشته و او تحت پوشش تبلیغاتی کاملا محرمانه فعالیت کرده است». 

این کانال افزود: «نماینده ویژه اسرائیل یک سال قبل با گروهی از مسئولان دولتی سودان و در رأس آنها یکی از معاونان نزدیک محمد عطا رئیس وقت دستگاه اطلاعات این کشور نشستی محرمانه داشته است».

کانال ۱۰ اسرائیل مدعی شد که عطا چند سال قبل توسط «عمر البشیر» رئیس‌جمهوری سودان به عنوان مسئول پرونده اسرائیل تعیین و چند ماه قبل نیز سفیر سودان در آمریکا شد.

این شبکه تلویزیونی همچنین گزارش داد که نشست مذکور در دفتر یک بازرگان ترک نزدیک به رئیس جمهور سودان برگزار شد و طرفین در این نشست روابط دوستانه دو جانبه و ارائه کمک‌های اسرائیل به سودان در زمینه اقتصاد،‌ بهداشت و کشاورزی را مورد بررسی قرار دادند.

«امانوئل ناهشون» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در پاسخ به درخواست کانال ۱۰ تلویزیون این رژیم برای ارائه توضیح در این زمینه گفت: «پاسخی وجود ندارد». اما وی جزئیات مطرح شده در این گزارش را تکذیب نکرد.  

گفته می‌شود که «عبدالسخی عباس» رهبر حزب کنگره مردمی سودان شایعه‌های موجود درباره تلاش‌های جاری در زمینه عادی‌سازی روابط کشورش با اسرائیل و قصد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار از خرطوم را تکذیب کرد و گفت: «خبرها در مورد دیدار نتانیاهو درست نیست،‌ او نمی‌تواند از سودان دیدار کند». 

وی افزود: «اسرائیل در صورت توقف اقدام‌های خصمانه علیه فلسطین امکان ایجاد روابط دوستانه با سودان را به دور از تأثیر فاکتورهای دینی می‌یابد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز