خبرگزاری کار ایران

دعوت شیخ خزعلی از حشد الشعبی برای کمک به تأمین امنیت مرزی

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۵۱۲

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، نیروهای الحشد الشعبی را به ایفای نقش رسمی در ایمن‌سازی مرزهای عراق با سوریه فرا خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ شیخ «قیس خزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، با دعوت از نیروهای الحشد الشعبی به تأمین امنیت مرزهای عراق،‌ این اقدام را مایه نگرانی آمریکا  از تقویت نفوذ ایران از شرق تا غرب خاور میانه دانست.

خزعلی از دولت خواست تا به الحشد الشعبی که بخش جدائی‌ناپذیر آن است، پس از موفقیت این گروه در ایمن‌سازی مرزهای سوریه طی ماه‌های گذشته، نقش رسمی و بلند مدت برای حفاظت از مرزها را واگذار کند. 

وی افزود: «تهدید گروه تروریستی داعش در عراق پایانی ندارد و تا زمانی که سوریه به ثبات نرسیده است، حضور حشد الشعبی در مرزها ضروری است».

شیخ خزعلی گفت: «نیروهای الحشد الشعبی ثابت کردند که بیش از هر گروه نظامی دیگر نحوه برخورد با داعش را به خوبی می‌دانند و به تبع حضور این نیروها در مرزها به مردم احساس اطمینان بیشتری می‌دهد».

وی گفت: «باید پست‌های بالای رهبری به فرماندهان الحشد الشعبی واگذار شود و دولت باید اقدام به آماده‌سازی اردوگاه‌های نظامی و مخازن مهمات کند تا تمام این نیروها از داخل شهرها خارج شوند». 

آمریکا الحشد الشعبی را که تعداد اعضای آن به بیش از ۱۵۰ هزار نفر می‌رسد،‌ متشکل از گروه‌هایی از جمله عصائب اهل الحق می‌داند.  رشد روز افزون نیروهای الحشد الشعبی باعث تنش با واشنگتن شده است.

اعضای کنگره آمریکا تلاش کردند تا گروه خزعلی را تحریم کنند.

گفته می‌شود که الحشد الشعبی پس از کمک به ارتش برای شکست گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۷، ‌در سال جاری به صورت رسمی به عنوان بخشی از نیروهای امنیتی اعلام شد اما همچنان از ارتش و پلیس جداست.

خزعلی خواهان خروج نیروهای آمریکائی از عراق است و بقای آنها را در این کشور غیر قابل قبول و مضر برای حاکمیت عراق می‌داند. قانون اساسی عراق مانع این امر است و فقط در صورت موافقت پارلمان به دولت اجازه موافقت با این طرح را می‌دهد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که در حال حاضر بیش از پنج هزار سرباز آمریکایی در عراق حضور دارند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز