خبرگزاری کار ایران

افزایش ارزش دلار به بالاترین سطح طی ۲ هفته گذشته

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۴۵۲

ارزش دلار امروز- سه شنبه- و پس از سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا درباره اعمال تعرفه بر کالاهای چینی که موجب نگرانی نسبت به وقوع جنگ تجاری بین چین و آمریکا و افزایش تقاضا برای دلار شد، افزایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ ارزش لیره استرلینگ پس از سخنان روز گذشته «دونالد ترامپ» در مورد سخت شدن تجارت بین لندن و واشنگتن به دنبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و کاهش یافت.

ترامپ به طور جداگانه به روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کردکه احتمالا تعرفه کالاهای وارداتی چین به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش دهد. 

شاخص ارزش دلار که میزان عملکرد ارز آمریکا در برابر شش ارز اصلی دیگر را نشان می‌دهد، با افزایش دو دهم درصدی به شاخص ۹۷.۲۸ بالاترین سطح خود در دو هفته گذشته رسید.

ارزش دلار در دو هفته گذشته با اقبال سرمایه‌گذاران به این ارز به عنوان یک پناهگاه امن در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی افزایش یافت.

 همزمان با افزایش توجه به تنش‌های تجاری جدید،‌ دلار استرالیا افزایش یک دهم درصدی در برابر دلار نشان دهند. نیوزیلند نیز افزایش اندکی را تجربه کرده است.  

ارزش یورو با کاهش دو دهم درصدی در مقابل دلار آمریکا به ۱.۱۳۱۳ دلار رسید. ارزش ین نیز در برابر دلار ثابت ماند.

  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز