خبرگزاری کار ایران

اسرائیل با بودجه امارات، اروپا را به گاز مجهز می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۴۸۲

رژیم صهیونیستی با حمایت اروپا و تأمین مالی امارات توافقی را برای امتداد خط لوله گاز به اروپا امضا و آن را قراردادی تاریخی توصیف کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، روزنامه اسرائیلی معاریو نوشت: «اینک پس از دو روز مذاکره،‌ اسرائیل، یونان،‌ ایتالیا و قبرس توافقی تاریخی را مبنی بر احداث طولانی‌ترین و عمیق‌ترین خط لوله گاز جهان امضا کردند که اسرائیل و اروپا را به یکدیگر متصل می‌کند. این توافق با حمایت اروپا و تأمین مالی امارات صورت گرفته است». 

طول این خط لوله دو هزار کیلومتر و عمق آن سه کیلومتر و ۵۰۰ متر تا سطح زیر دریا است و به اسرائیل اجازه صدور گاز به بالکان و اروپای شرقی را می‌دهد. 

این طرح برای اولین بار توسط «یوال استینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به اتحادیه اروپا ارائه شد که با ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری برای بررسی این طرح موافقت کرده است. 

چنین ارزیابی می‌شود که طی چند ماه آینده این طرح برای مدت پنج سال آغاز به کار کند و از مهم‌ترین رویدادهایی که در این زمینه باید بدان توجه شود، افتتاح بازار گاز اروپا است.

استینیتز گفت: «طی چند دهه از نفوذ عربی در اروپا شاکی بودیم، صدور گاز از اسرائیل به نوعی رقابت با کشورهای عربی است». 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز