خبرگزاری کار ایران

ترامپ: در صورت نیاز مرزهای مکزیک را خواهیم بست

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۴۲۷

رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد در صورت بحرانی شدن اوضاع در گذرگاه‌ها با ورود هزاران پناهجو و مهاجر از آمریکای مرکزی مرزهای کشورش با مکزیک را خواهد بست.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: «در صورت نیاز،‌ مرزهای جنوبی کشور را خواهیم بست. راه دیگری نداریم زیرا آمریکا پس از گذشت چندین دهه نقض قوانین مهاجرت دیگر قادر به تحمل چنین وضعیت پیچیده و خطرناکی نیست».

ترامپ تأکید کرد فقط کسانی که مجوز دارند، واجد شرایط پناهندگی به کشور هستند.

روزنامه واشنگتن پست نوشت: «دولت ترامپ با دولت مکزیک به توافقی رسیده است که بر اساس آن پناهنگان مکزیکی منتظر ارزیابی و بررسی دادگاه‌­های آمریکا برای درخواست پناهندگی خود باشند».  

این روزنامه تأکید کرد که این توافق به صورت رسمی امضا نشده است اما مقام­‌های آمریکائی آن را به عنوان پیشرفتی احتمالی در راستای تلاش برای جلوگیری از مهاجرت قلمداد می‌­کنند.

همچنین به نقل از وزیر کشور مکزیک بیان شده است: «ما با یکدیگر بر سر سیاستی توافق کردیم که بر اساس آن مهاجران در مکزیک می­‌مانند».

لازم به ذکر است که کاروان مهاجران از چند کشور آمریکای مرکزی به مرزهای مکزیک با آمریکا رسیده‌­اند و به امید زندگی بهتر منتظر ورود به این کشور هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز