خبرگزاری کار ایران

شهادت تعدادی از غیر نظامیان در حملات جدید ائتلاف بین‌المللی به سوریه

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۳۷۶

هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در ادامه حملات خود به خاک سوریه،‌ با بمب‌های فسفری سفید شهر هجین در ریف دیر الزور را هدف قرار دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، منابع محلی سوریه گزارش دادند که ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا با بمب‌­های فسفری سفید شهر هجین واقع در ریف دیر الزور را هدف قرار داد که بر اثر آن تعدادی از غیر نظامیان شهید و برخی نیز زخمی شدند. 

هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی هفته گذشته شهرها و روستاهای جنوب شرقی دیرالزور را با بمب‌های سفید و بمب‌های خوشه‌ای که سازمان ملل استفاده از آنها را ممنوع اعلام کرده،‌ بمباران کردند و بر اثر آن بیش از ۱۰۰ غیر نظامی شهید شدند.

سوریه بارها طی ده‌ها پیام به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت خواستار اقدام فوری برای توقف حملات و جنایت‌های هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا و اتخاذ ساز و کارهای بین‌المللی مستقل و بی‌طرف برای تحقیق در این جنایت‌ها و محاکمه عاملان آنها شد.

سازمان یونیسف در پایان هفته گذشته از شهادت بیش از ۳۰ کودک بر اثر حملات ائتلاف آمریکایی به روستای «الشعفه» واقع در جنوب شرقی دیرالزور خبر داد.

واشنگتن بدون مجوز قانونی سازمان ملل و موافقت شورای امنیت از آگوست ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با تروریسم در سوریه رهبری ائتلاف بین‌المللی را به عهده گرفته است. این در حالی است که وقایع میدانی عکس این ادعا را اثبات و بر حمله این ائتلاف به زیربناها و ارتکاب جنایت‌های بی‌شمار علیه غیر نظامیان تأکید می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز