خبرگزاری کار ایران

ثامر الغضبان خبر داد؛

افزایش تولید نفت عراق در سال آینده میلادی

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۲۹۹

وزیر نفت عراق گفت که کشورش بنا دارد منتظر «کاهش حقیقی» نفت در بازار بماند تا پس از آن ظرفیت تولید خود را به‌شکلی جدی افزایش دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی بای دِ ایست، «ثامر الغضبان»، وزیر نفت عراق، گفت که صادرات نفت این کشور در سال ۲۰۱۹ افزایش خواهد یافت. وی افزود که عراق تمرکز خود را بر افزایش تولید نفت در میدان‌های جنوبی‌اش گذاشته و به‌زودی با شرکت‌های بین‌المللی نیز در این زمینه قراردادهایی منعقد خواهد کرد. 

کسری تولید نفت جهان، در پی اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، هنوز مشخص نیست. سران کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) بناست در نشست خود در ماه آینده میلادی در این‌باره تصمیم‌گیری کنند. 

انتظار می‌رود تولید نفت عراق در سال ۲۰۱۹ به پنج میلیون بشکه در روز برسد. این در حالی است که میزان فعلی تولید عراق چهار میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه است. عراق دومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس از عربستان است. انتظار می‌رود میانگین تولید نفت عراق در سال آینده میلادی به سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز برسد. بیش از ۹۵ درصد تولید نفت عراق از طریق میدان‌های جنوبی این کشور صورت می‌گیرد. از زمان صدارت غصبان در ماه گذشته میلادی، افزایش ظرفیت تولید بدل به اولویت اصلی این کشور شده است. 

چالش اصلی عراق و کشورهای عضو اوپک برآورد کسری نفت جهان در پی تحریم‌های آمریکا علیه ایران است. از این رو، غضبان بنا دارد منتظر «کاهش حقیقی» نفت در بازار بماند تا پس از آن ظرفیت تولید خود را به‌شکلی جدی افزایش دهد. 

وی گفت: «همه‌چیز بستگی به افزایش تقاضا برای نفت عراق دارد... اگر تقاضایی در کار نباشد، چطور می‌توان از جبران کسری سخن به میان آورد؟»

غضبان افزود تا زمانی که قیمت نفت بالاتر از میزان «عادلانه» بشکه‌ای ۷۰ دلار باشد، مشکلی در زمینه فروش نفت وجود ندارد. 

وزیر نفت عراق در این رابطه گفت: «من قیمت فعلی را با بهای نفت در ماه‌های گذشته مقایسه می‌کنم... بشکه‌ای ۷۰ دلار قیمت عادلانه‌ای است؛ نه همچو بشکه‌ای ۳۰ یا ۵۰ دلار اندک است و نه چون بشکه‌ای ۱۰۰ دلار زیاد. اما ما به‌تنهایی تصمیم نمی‌گیریم، چراکه عضوی از اوپک هستیم. ما سود مصرف‌کننده را در نظر می‌گیریم و می‌خواهیم تولیدکننده و صادرکننده‌ای مطمئن باشیم.»

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز