خبرگزاری کار ایران

سناتور آمریکایی:

رفتارهای بن‌سلمان سمی مهلک برای رابطه ریاض- واشنگتن است/ با قدرت از اعمال مجازات­‌های سخت علیه خاندان سعودی حمات می­‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۲۶۴

سناتور آمریکایی اعلام کرد که دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات با قدرت از اعمال مجازات‌های سخت علیه عربستان و برخی افراد خاندان سعودی به دلیل قتل روزنامه‌نگار منتقد حمایت خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم، «لیندسی گراهام» سناتور آمریکائی در صفحه توئیتر خود نوشت: «تنها چیزی که از دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما آموختم این است که اتخاذ شیوه­ای متفاوت در برخورد با مسائل خاورمیانه فقط در موارد اندکی می­‌تواند موفقیت‌آمیز باشد».

وی با تکرار برخی ادعاها درباره سیاست‌های ایران گفت:‌ «اوباما گاهی تصمیم می‌­گرفت در برخورد با رفتارهای تحریک‌آمیز ایران شیوه متفاوتی را در پیش گیرد. اما این موضوع هر بار موجب رفتارهای بدتر ایران و ایجاد مشکلات بیشتر در آینده می­‌شد».

گراهام،‌ سناتور برجسته ایالت کارولینای جنوبی در مجلس سنای آمریکا در ادامه گفت: «بر این اساس، به مصلحت امنیت ملی ما نیست که به دنبال راه دیگری برای بررسی موضوع قتل وحشتناک جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی باشیم».

وی گفت: «من کاملا یقین دارم که دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات با قدرت از اعمال مجازات­‌های سخت علیه عربستان و برخی افراد خاندان سعودی در پی این عمل وحشیانه که با تمام ارزش‌­ها و اصول متمدنانه در تعارض است، حمایت خواهند کرد».

گراهام با حمله به «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی گفت: «به رغم اینکه عربستان سعودی متحد استراتژیک آمریکاست، ‌اما رفتارهای نامناسب ولیعهد این کشور در بیشتر موارد، بیانگر بی‌احترامی او به این رابطه بوده و سمی برای آن به شمار می‌­رود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز