خبرگزاری کار ایران

العربیه گزارش داد:

مهمترین عناصر گروه تروریستی داعش در سوریه/ سرنوشت البغدادی همچنان مبهم است

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۶۲۰

مسئولان کرد و متحدان آنها در سوریه همان‌گونه که از ارائه اطلاعاتی در مورد «باند آدم ربایی» موسوم به «بیتلز» که نیروهای دموکرات سوریه دو عنصر آن را از آغاز سال جاری زندانی کرده‌اند، خودداری می‌کنند‌، اخبار مربوط به سرنوشت سرکرده گروه داعش را نیز افشا نمی‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه،‌ این خبرگزاری در تلاش برای کسب جزئیات بیشتری از خبر منتشر شده در یکی از روزنامه‌های انگلیسی مبنی بر اطلاع نیروهای دموکرات سوریه از مکان اختفای «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش و کنترل او، به نقل از یک منبع برجسته کُرد نوشت: «آنچه منتشر شده صرف اطلاعاتی است که یکی از روزنامه‌ها برای آنها نقل کرده است».

این مقام کرد خبر مذکور را تایید و یا تکذیب نکرد.

 مهم‌ترین عناصر داعش در هجین سوریه 

«کینو کبرائیل» سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه طی اظهاراتی، خبر منتشر شده را تکذیب کرد اما منابع نظامی دیگری گفته‌اند که احتمال حضور البغدادی در شهر «الهجین» سوریه در نزدیکی دیرالزور واقع در مرزهای عراق زیاد است. 

«لیلوی العبدالله» سخنگوی رسمی شورای نظامی دیرالزورگفت: «بیشتر عناصر گروه تروریستی داعش از ملیت‌های مختلف بیگانه در هجین و اطراف آن حضور دارند و آنها از مهمترین سران این گروه تروریستی از بدو تأسیس به شمار می‌روند». 

وی افزود: «احتمال حضور البغدادی یا نزدیکان او در این منطقه بسیار زیاد است».

این سخنگوی نیروهای نظامی در ادامه تأکید کرد: «نیروهای دموکرات سوریه تحرکات بسیاری از عناصر گروه تروریستی داعش را که در هجین محاصره شده و به آسانی امکان فرار ندارند، زیر نظر گرفته‌اند». 

العبدالله توضیح داد: «ما در حال حاضر برای نابودی نهائی داعش در سوریه  تا مرزهای عراق آخرین پایگاه آنها تلاش می‌کنیم و حمله علیه این گروه تروریستی پس از توقف موقت بر اثر حمله ترکیه به مناطق مسکونی دوباره ادامه دارد». 

وی گفت: «از زمان از سر گیری حمله،‌ نیروهای ما حملات گسترده‌ای را علیه داعش انجام داده‌اند به گونه‌ای که توانستند مقر سرکرده آنها را تخریب و ده‌ها نفر از آنها را به قتل رسانند». 

نیروهای دموکرات سوریه که با گروه‌های کرد- عرب تحت حمایت واشنگتن در جنگ علیه داعش ائتلاف دارند،‌ صدها نفر از عناصر این گروه تروریستی را دستگیر کرده‌اند که در این بین دو عضو خطرناک باند آدم‌ربائی بیتلز و تعدادی از همسران و فرزندانشان حضور دارند. 

بار اضافی و خطر امنیتی 

در همین زمینه، «عبدالکریم عمر» رئیس هیأت روابط خارجی نیروهای کرد پیش از این در تماس تلفنی با العربیه گفته بود:‌ «این دستگیرشدگان یک بار اضافی بر ما و خطر امنیتی برای مناطق ما هستند». وی از جامعه بین‌المللی خواست تا تدابیر جدی را برای رسیدن به راه حل نهائی در این زمینه اتخاذ کند. 

نکته قابل توجه در موضوع ترور «داعشی‌ها» این است که مقام‌های رسمی در شمال سوریه آنها را محاکمه نمی‌کنند، بلکه از دولت‌ها می‌خواهند که آنها را تحویل دهند و این بر عکس آن چیزی است که در عراق اتفاق می‌افتد به گونه‌ای که مقام‌های عراقی بیش از ۳۰۰ عنصر گروه تروریستی داعش را به اعدام یا زندان محکوم کرده‌اند.

گفته می‌شود که شورای نظامی دیرالزور که وابسته به نیروهای دموکرات سوریه است، اوایل ماه می گذشته از حمله «طوفان جزیره» برای آزادسازی ریف شرقی دیرالزور از کنترل گروه تروریستی داعش خبر داده بود. این شورا مرحله دوم حمله خود را نیز ادامه داد و نام این حمله را «شکست تروریسم» قرار داد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز