خبرگزاری کار ایران

سخنرانی پادشاه عربستان در مجلس شورا بدون اشاره به قتل خاشقجی

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۶۰۹

پادشاه عربستان در برابر مجلس شورای این کشور سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی استار، «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود»، پادشاه عربستان، در برابر مجلس شورای کشورش سخنرانی کرد.

وی بدون اشاره به بحرانی که عربستان در شرایط فعلی با آن رو‌به‌رو است، «عدالت و دادرسی موجود در نظام قضایی» کشورش را ستود.

این نشست با حضور نمایندگان مجلس شورا برگزار شد و برخی مقام‌های بلندپایه سعودی از جمله «محمد بن سلمان» ولیعهد و «عادل الجبیر» وزیر خارجه این کشور نیز در آن حضور داشتند.

پادشاه عربستان در این سخنرانی بر حمایت ریاض از طرح سازمان ملل برای پایان دادن به درگیری‌ها در یمن تاکید کرد.

ملک سلمان با تقدیر از وضعیت اداره امور در عربستان، گفت که این کشور در حال گذار از یک مرحله حساس و بزرگ‌ترین برنامه توسعه‌ای خود است که تحت هدایت ولیعهد به خوبی پیش می‌رود.

این نخستین سخنرانی پادشاه عربستان در برابر شورای این کشور، پس از قتل روزنامه‌نگار سعودی است.

پادشاه عربستان در سخنرانی خود اشاره‌ای به پرونده قتل این روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول نکرد.

وی همچنین با تکرار اتهام‌های واهی خود از جامعه بین‌المللی خواست که برنامه هسته‌ای و موشکی ایران را متوقف کند. این مقام سعودی همچنین با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، این کشور را به دخالت در امور منطقه و ایجاد بی‌ثباتی متهم کرد.

ملک سلمان در ادامه و در حالی که ابعاد تازه‌ای از عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی فاش شده است، گفت که مساله فلسطین همچنان اولویت اصلی برای عربستان است و ما در کنار ملت فلسطین برای تحقق آرمان‌های آن‌ها ایستاده‌ایم.

 

  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز