خبرگزاری کار ایران

«جروزالم پست» بررسی کرد؛

گزینه‌های پیش روی نتانیاهو برای تصدی سمت وزیر خارجه

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۳۷۶

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنا دارد یکی از اعضای حزب متبوعش را به‌عنوان وزیر خارجه منصوب کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه جروزالم پست، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بنا دارد یکی از اعضای حزب متبوعش را به‌عنوان وزیر خارجه منصوب کند. 

این در حالی است که نتانیاهو پیشتر از تصمیم خود مبنی بر دادن پست وزیر جنگ به «نفتالی بنت»، وزیر آموزش منصرف شد و خود آن را بر عهده گرفت. او اکنون درصدد است تا پست وزیر خارجه را که در حال حاضر در دست خودش است به شخص دیگری بسپارد. این آخرین ترفند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای حفظ دولت ائتلافی راست‌گرای خود و جلوگیری از برگزاری انتخابات زودهنگام است. 

اما گزینه‌های تصدی سمت وزارت خارجه چه کسانی هستند؟

یکی از کسانی که ممکن است بتواند این پست را از آن خود کند، «اسرائیل کاتز»، وزیر اطلاعات و حمل‌ونقل اسرائیل است. گزارش‌ها حاکی از آن است که نتانیاهو به کاتز وعده داده که او را یکی از وزرای ارشد حزب لیکود کند. 

گزینه بعدی پیش روی نتانیاهو «گیلاد اردان» وزیر امور استراتژیک، است. از قرار معلوم، نتانیاهو پیش‌تر در نامه‌ای به وی نوشته بود که چنانچه بخواهد از سمت ریاست وزارت خارجه کناره بگیرد، او یکی از گزینه‌های اصلی‌اش خواهد بود. 

سومین گزینه برای تصدی این پست، «یووال استاینیتز»، وزیر پیشین اقتصاد است که از وفادارن قدیمی نتانیاهو به شمار می‌رود. انتخاب استاینیتز دردسر کمتری برای نتانیاهو در حزب متبوعش به همراه دارد.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز