خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ائتلاف مبارزه با داعش:

در حمله هوایی به البقعان غیرنظامیان کشته نشدند

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۹۶۵

در حالی که گزارش‌ها حاکی از آن است که دست کم ۴۰ نفر که بیشتر زنان و کودکان هستند، در جدیدترین موج حملات هوائی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا کشته شدند، سخنگوی ائتلاف ضدداعش، کشته شدن غیرنظامیان در این حمله را تکذیب کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ «شان رایان» سخنگوی ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره گزارش‌هایی که حاکی از حملات هوائی در منطقه البقعان در ساحل شرقی رود فرات است،‌ بر صحت حملات تأکید کرد اما قربانی شدن غیر نظامیان را تکذیب کرد.

رایان افزود: «ائتلاف بین‌المللی به منظور کاهش تعداد قربانیان غیر نظامی تدابیری قوی برای تعیین و بمباران اهداف داعش به کار می‌گیرد».

شبه‌خبرگزاری اعماق،‌ سخنگوی گروه تروریستی داعش به نقل از یک منبع پزشکی گزارش داد که ۴۰ نفر کشته شده‌اند. این آمار در رسانه‌های سوریه نیز ذکر شده است. 

برخی خانواده‌های منطقه و رسانه‌های رسمی سوریه اعلام کرده‌اند که ده‌ها نفر در دو هفته گذشته بر اثر حملات هوائی ائتلاف آمریکا در هجین و مناطق اطراف آن کشته شده‌اند. دولت سوریه یک هفته قبل از حمله هوائی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش که موجب کشته شدن ۲۶ شهروند غیر نظامی در هجین شد،‌ مراتب اعتراض خود را به سازمان ملل اعلام کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز