خبرگزاری کار ایران

مخالفت واشنگتن با طرح تشکیل ارتش مستقل اروپایی

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۵۵۳

وزارت خارجه آمریکا طی یادداشتی بر ایده تشکیل ارتشی مستقل توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر مخالفت صریح واشنگتن با هر نوع اقدامی که موجب تضعیف ناتو شود،‌ تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «هدر ناوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به ایده تشکیل ارتش مستقل اروپایی گفت که ناتو نهادی ثابت است که آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر سال‌هاست از آن حمایت کرده­‌اند و ما نمی‌خواهیم این سازمان تضعیف شود.

وی افزود که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به همراه «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود اخیرا موضوع تقویت پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را در نشستی در حاشیه فعالیت­‌های یادبود صد سالگی جنگ جهانی اول در پاریس بررسی کردند.

ناوئرت در ادامه گفت: «اگر هر یک از اعضای ناتو نقش بیشتری را در این سازمان ایفا کنند، قطعا به سازمانی قوی‌تر تبدیل خواهد شد. ما شاهد هستیم که بسیاری از کشورها چگونه این مسأله را با پشتکار جدی بررسی می­‌کنند، طوری که با تخصیص بسیاری از تولیدات ملی خود برای تقویت دفاع مشترک ناتو سهم بسزایی در این راستا داشته­‌اند».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد پیشنهاد «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: «ما اتحاد نزدیک و تنگاتنگی با فرانسه داریم، این کشور یکی از مهم­ترین و قدیمی­‌ترین متحدان ماست و اندک تغییری در این رابطه رخ نداده است».

مکرون پیشنهاد تشکیل ارتش اروپائی مستقل از ناتو را داده بود که امکان دفاع از اروپا در مقابله با تهدیدها را فراهم کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با ابراز نارضایتی از پیشنهاد رئیس‌جمهوری فرانسه، آن را بسیار تحقیر آمیز توصیف کرد. این در حالی است که «ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با تایید این پیشنهاد بر لزوم ایجاد فضای یکپارچه از لیسبون تا ولادیوستوک در دورترین نقطه شرقی روسیه تأکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز