خبرگزاری کار ایران

«نیویورک تایمز» بررسی کرد:

هزینه عملیات جاسوسی شکست‌خورده اسرائیل در نوار غزه چیست؟

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۳۹۶

یک نویسنده انگلیسی در مصاحبه تحلیلی با «نیویورک تایمز» با پرسش درباره هزینه عملیات شکست‌خورده جاسوسی اسرائیل در غزه، تأکید کرد که با وجود تهدیدهای آتش‌بار دو طرف و مخفی شدن صهیونیست‌ها در پناهگاه‌ها، این رژیم در آستانه جنگ جدیدی قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره،‌ «دیوید هالفینگر» نویسنده انگلیسی و مدیر مسئول دفتر روزنامه «نیویورک تایمز» در قدس گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل عصر روز یکشنبه به اسرائیلی‌هایی که از جنگ با فلسطینی‌ها در نوار غزه احساس نگرانی و خستگی کردند، تأکید کرد که تمام تلاش خود را برای پرهیز از ورود به جنگ غیر ضروری به کار خواهد گرفت. اما هنوز ۲۴ ساعت از تأکیدهای نتانیاهو نگذشته بود که مشخص شد، اسرائیل در آستانه این جنگ قرار گرفته است. 

این نویسنده انگلیسی تأکید کرد که مأموریت اطلاعاتی کماندوهای نفوذی به غزه با شکست مواجه و موجب شد چند فلسطینی جان خود را از دست بدهند.

هزینه عملیات جاسوسی شکست‌خورده اسرائیل در نوار غزه چیست؟

وی افزود که این طرح شکست‌خورده اسرائیل موجب شد حماس و دیگر گروه‌های مبارز فلسطینی، بیشتر مناطق جنوبی سرزمین‌های اشغالی را به صورت گسترده و انبوه، موشک‌باران کنند.  

هالفینگر با اشاره به اینکه آژیر خطر از دریای مدیترانه تا بحر المیت به صدا درآمده است،‌ از حمله فلسطینی‌ها به اتوبوس اسرائیلی با موشک ضد تانک و حملات هوائی این رژیم به مناطقی در نوار غزه و آتش‌باران این منطقه به طور فزاینده سخن گفت. 

وی افزود:‌ «اسرائیل بسیاری از مواضع نظامی در غزه و پایگاه رادیو و تلویزیون و ساختمان مخابرات وابسته به حماس و مقر نظامی این جنبش را هدف قرار داد. این سخت‌ترین درگیری اسرائیل و فلسطین در غزه از سال ۲۰۱۴ بوده است». 

این نویسنده انگلیسی معتقد است که این درگیری‌ها ماه‌ها تلاش در برگزاری گفت‌وگوهای دوجانبه با هدف برقراری آرامش در مرز سرزمین‌های اشغالی و غزه را از بین خواهد برد.

وی ادامه داد که برخی اسرائیلی‌ها از راز این ریسک رژیم صهیونیستی زیر فشارهای فراوان به دلیل از بین بردن تلاش‌ها صرف اقدامی که به ادعای مقام‌های این رژیم تنها یک عملیات جاسوسی روتین بوده است، می‌پرسند. 

«گورا الاند» مشاور امنیت ملی سابق رژیم صهیونیستی گفت که احتمال عدم شناسائی چنین عملیاتی صدر درصد نیست اما می‌تواند ۹۹ درصد باشد. 

این نویسنده افزود که هزینه این درصد کوچک در روز دوشنبه هنگامی که فلسطینی‌ها با شلیک بیش از ۴۰۰ موشک و اسلحه به سمت اسرائیل، در میان هشدارهای موشکافانه متقابل پاسخ دادند، روشن شد. در حالی که اسرائیل به تخریب برج‌های غزه و ساختمان‌های مرتفع این شهر تهدید کرده است،‌ حماس نیز هشدار داد که میلیون‌ها اسرائیلی در معرض آتش موشک‌های این گروه قرار خواهند گرفت. 

هالفینگر در پایان گفت که ارتش اسرائیل به تمام ساکنان مناطق جنوبی در دو شهر «اسدود» و «بئر السبع» دستور داد که در پناهگاه‌های خود در ۴۰ کیلومتری اطراف غزه بمانند. صدای آژیر اسرائیل نیز از فواصل دور در شهر الخلیل در کرانه باختری  شنیده می‌شد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز