خبرگزاری کار ایران

صندوق بین‌المللی پول؛

قیمت نفت تا سال ۲۰۲۱ به بشکه‌ای ۶۰ دلار می‌رسد /رشد اقتصادی ایران به منفی ۳.۶ درصد کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۱۷۶

به گزارش صندوق بین‌المللی پول، قیمت‌های جهانی نفت که در حال حاضر در پی تحریم‌های نفتی ایران روندی صعودی دارد، تا سال ۲۰۲۱ به بشکه‌ای ۶۰ دلار خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود تحت عنوان چشم انداز اقتصادی منطقه خاورمیانه و آسیای میانه در سال ۲۰۱۸ میلادی پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی ایران در سال جاری میلادی منفی ۱.۵ درصد و این رقم برای سال آینده میلادی منفی ۳.۶ درصد خواهد بود.

همچین صندوق بین المللی پول تورم قیمت مصرف کننده ایران را در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۹.۶ درصد و این رقم برای سال ۲۰۱۹ میلادی ۳۴.۱ درصد خودهد بود.

بر پایه این گزارش، صندوق بین المللی پول تراز حساب جاری ایران را برای سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب ۱.۳ درصد و ۰.۳ درصد برآورد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، صندوق بین‌المللی پول امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد که بهای بالای نفت به جبران افزایش هزینه‌های عمومی در کشورهای صادرکننده نفت، مانند عربستان، کمک می‌کند. این در حالی است که کسری بودجه در این کشورها به ۷۷ میلیارد دلار رسیده است.

در گزارش صندوق بین‌المللی پول آمده است که کسری بودجه عمومی در کشورهای خاورمیانه از ۱۱۸ میلیارد دلار در سال گذشته میلادی به ۴۱ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در سال ۲۰۱۹ به سه میلیارد دلار خواهد رسید. 

این چشم‌انداز امیدبخش اما چندان پایدار نخواهد بود. این نهاد همچنین هشدار داد که قیمت‌های جهانی نفت، که در حال حاضر در پی تحریم‌های نفتی ایران روندی صعودی دارد، تا سال ۲۰۲۱ به بشکه‌ای ۶۰ دلار خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز