خبرگزاری کار ایران

ناتوانی عربستان سعودی در تحقق آرزوهای ترامپ برای جبران نفت ایران

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۵۶۲

رویترز به نقل از دو منبع اوپک اعلام کرد که عربستان سعودی پس از افزایش بی‌رویه تولید نفت به درخواست آمریکا اکنون به دنبال ارائه پیشنهادی برای کاهش تولید این ماده به میزان یک میلیون بشکه در روز است.

به گزارش ایلنا به نقل از خلیج آنلاین، یکی از دو منبع مذکور در ابوظبی که قرار است مکان نشست کمیته‌ای برای کنترل بازار نفت با حضور عربستان و روسیه باشد، گفت: «این موضوع در دست بررسی است اما پرسش اصلی در اینجا میزان تولید مورد نیاز بازار نفت است». 

«خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان در پاسخ به پرسشی در مورد تعادل بازار گفت: «قطعا نشستی را در این زمینه برگزار خواهیم کرد».

فالح در ماه گذشته گفته بود که باید برای کاهش موجودی افزایش یافته در ماه‌های اخیر ورود کنیم.

رویکرد جدید عربستان پس از یک دوره پمپاژ شدید نفت در پاسخ به درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی در ماه جولای گذشته در راستای جبران کاهش صادرات ایران تحت تاثیر تحریم‌ها اتخاذ شده است.

ترامپ آن زمان در توئیتر نوشته بود: «با پادشاه سعودی صحبت کردم و برای او توضیح دادم که به دلیل اختلال‌ها در ایران و ونزوئلا می‌خواهم که ریاض سطح تولید نفت خود را برای جبران کسری موجود حدود دو میلیون بشکه در روز افزایش دهد، قیمت‌ها به شدت افزایش یافته است،‌ او نیز موافقت کرد».

روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از برخی مسئولان بخش نفتی  نوشت:‌ «جای تردید است که عربستان سعودی قادر به افزایش تولید خود تا سطح پیشنهادی ترامپ باشد». یک مقام مسئول نفتی برجسته در عربستان به این روزنامه گفت: «این موضوع خیلی ساده است، چنین چیزی امکان ندارد». به نظر می‌رسد که ریاض در حال حاضر این موضوع را درک کرده است.

صادرات نفتی عربستان سعودی در سپتامبر گذشته  تا سطح شش میلیون و ۵۴۹ هزار بشکه در روز در مقایسه با تولید شش میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در آگوست گذشته کاهش یافت. 

«محمد بن حمد الرمحی» وزیر نفت عمان در نشست کمیته کنترل بازار در ابوظبی گفت: «بیشتر اعضای اوپک و صادرکنندگان نفت متحد با این سازمان از کاهش عرضه جهانی نفت خام حمایت می‌کنند و این موضوع ریاض را با توجه به گرایش‌های بین المللی مخالف نسبت به مواضع ترامپ وادار به همکاری خواهد کرد». 

آمریکا ماه جاری تحریم‌هایی را با هدف کاهش صادرات نفت ایران علیه این کشور اعمال کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز