خبرگزاری کار ایران

خیز العبادی برای جبران به حاشیه رانده شدن در روند سیاسی عراق

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۳۲۰

نخست‌وزیر سابق عراق و رهبر ائتلاف النصر برای تشکیل هسته یک جبهه مخالف داخل پارلمان با رویکردی خلاف مسیر عملیات سیاسی حاکم با هدف تأثیرگذاری در فرایند قانون‌گذاری پارلمان آماده می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف النصر به دنبال تشکیل جبهه‌ای مخالف با روند سیاسی حاکم و اعمال نفوذ در فرایند قانون‌گذاری پارلمان است که این اقدام به نوبه خود موجب پیچیدگی مأموریت «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر فعلی می‌شود.

به‌رغم این‌که عراق از سال ۲۰۰۳ شاهد شکل‌گیری هیچ کمیسیون مخالفی نبوده است،‌ اما ناظران معتقدند که این اقدام مؤثر خواهد بود و عبادی نقش مهم و کارآیی را در روند تصمیم‌گیری دولت و پارلمان ایفا خواهد کرد. این کاملا عکس نتیجه‌ای است که در صورت رضایت وی به منصب خاصی در دولت حاصل می‌شد. 

معاون ائتلاف النصر با اشاره به اینکه دور شدن این ائتلاف توسط دولت عبدالمهدی موجب تغییر رویکرد العبادی شد، ‌تأکید کرد: «العبادی امروز برای تشکیل یک هسته مخالف در پارلمان آماده می‌شود و این کمیته به صورت رسمی داخل پارلمان و برای اصلاح مسیر عملیات سیاسی پس از انحراف از جاده صواب عمل خواهد کرد. برای جذب کمیته‌های دیگری نیز که در دولت جدید به حاشیه رانده شده‌اند، از جمله ائتلاف حکمت به رهبری عمار الحکیم و برخی از نمایندگان دولت قانون تلاش می‌شود».

وی توضیح داد که جبهه مخالف گسترده بوده و بر اساس طرحی که هم اکنون در دست بررسی است، به صورت مثبت در عملیات سیاسی و فرایند قانونگذاری داخل پارلمان نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. به گفته این نماینده ائتلاف نصر هدف جبهه مخالف مقابله با مظاهر فساد، باج‌خواهی سیاسی و اصلاح قانون در راستای خدمت به منافع مردم است و هرگز به دنبال انتقام‌گیری سیاسی نخواهد بود.

این مقام عراقی افزود: «طرح کاملی برای شکل‌گیری جبهه وجود دارد و اصلاح مسیر بدون وجود یک جبهه مخالف امکان‌پذیر نخواهد بود». 

نماینده ائتلاف النصر گفت: «العبادی هیچ پست و منصبی را نخواهد پذیرفت و به راه خود برای تشکیل جبهه مخالف ادامه خواهد داد».

وی در پایان تأکید کرد که بسیاری از گروه‌های سیاسی برای به حاشیه راندن العبادی تلاش کرده‌اند اما او همچنان بر ایفای نقش مثبت در عملیات سیاسی اصرار داشته و تشکیل جبهه مخالف تنها گزینه پیش رو برای تحقق این هدف خواهد بود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز