خبرگزاری کار ایران

عبدالمهدی: عراق از تحریم‌های آمریکا علیه ایران معاف است

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۳۲۴

نخست وزیر عراق در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که کشورش در فهرست تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار نگرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر جدید عراق در نخستین موضع‌گیری خود در قبال تحریم‌های آمریکا علیه تهران گفت که بغداد از این تحریم‌ها معاف است.

این در حقیقت اولین موضع‌گیری وی در ارتباط با پرونده‌های خارجی به شمار می‌رود. 

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر سابق عراق پیش از پایان دوره مسئولیتش گفته بود: «عراق با تحریم های آمریکا علیه ایران مخالف است، اما برای حفظ منافع خود به آنها پایبند خواهد بود». 

آمریکا دوشنبه گذشته از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران در بخش‌های بانکی، ‌نفت و حمل و نقل خبر داد.

تحریم‌های آمریکا ۵۰ بانک ایرانی به همراه شعبه‌های آنها و بیش از ۲۰۰ فرد و کشتی در بخش حمل و نقل دریایی و همچنین شرکت خطوط هوایی ایران و بیش از ۶۵ هواپیمای ناوگان هوایی را شامل می‌شود. 

اعمال موج اخیر تحریم‌ها علیه تهران در راستای عملی شدن وعده‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در تاریخ هشتم ماه می گذشته و پس از خروج این کشور از توافق هسته‌ای و برنامه جامع اقدام مشترک است که در سال ۲۰۱۵ بین ایران و شش کشور حاصل شده بود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز