خبرگزاری کار ایران

بیانیه مشترک اروپا، فرانسه، آلمان و بریتانیا در محکومیت تحریم‌های آمریکا علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۸۵۳

اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و بریتانیا در بیانیه‌ای مشترک از تصمیم آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران اظهار تاسف کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و بریتانیا در بیانیه‌ای مشترک از تصمیم آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران اظهار تاسف کرده و اعلام کردند که در پی راهکارهایی برای حمایت از شرکت‌های اروپایی خواهند بود که بنا دارد با تهران تجارت قانونی داشته باشند. 

در این بیانیه که جمعه منتشر شده و امروز -دوشنبه- بازنشر شد، آمده است: «هدف ما حمایت از بازیگران اقتصاد اروپا،‌ در چارچوب قوانین این اتحادیه و قطعنامه ۲۲۳۱  شورای امنیت سازمان ملل است.»

در این بیانیه آمده است: «برجام عنصری کلیدی در خلع سلاح هسته‌ای جهانی و نیز دیپلماسی چندجانبه‌گراست و این توافق برای امنیت اتحادیه اروپا، منطقه و سراسر جهان حیاتی است».

در این بیانیه همچنین از ایران خواسته شده است به پایبندی به تعهداتش در چارچوب برجام ادامه داده و نقشی سازنده ایفا کند.

طرف‌های اروپایی همچنین تاکید کرده‌اند که هدف آنها حمایت از شرکت‌های اروپایی است که در چارچوب قوانین اتحادیه اروپا و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در حال تجارت قانونی با ایران هستند.

در بیانیه مشترک موگرینی و سه کشور اروپایی آمده است: «به عنوان طرف‌های توافق هسته‌ای ایران، متعهدیم که از جمله در زمینه حفظ و نگهداری کانال‌های اقتصادی مؤثر با ایران، ادامه صادرات نفت و گاز ایران، فعالیت کنیم. در این زمینه و نیز موضوعات دیگر، فعالیت ما از جمله با روسیه و چین به عنوان دیگر طرف‌های برجام، و نیز کشورهای دیگر برای حمایت از توافق هسته‌ای ایران ادامه خواهد داشت.»‎

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز