خبرگزاری کار ایران

درخواست چین از جامعه جهانی برای مبارزه با حمایت‌گرایی در تجارت

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۵۸۲

رئیس‌جمهوری چین گفت که مهم است تا تمام کشورها درهای خود را باز بگذارند و فضای خود را برای همکاری مشترک و سودمحور گسترش دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری چین، امروز -دوشنبه- از جامعه جهانی خواست تا در برابر حمایت‌گرایی تجاری و سیاست اقدام‌های یک‌جانبه بایستند و از درگیری با یکدیگر بپرهیزند. 

شی، در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین، گفت: «مهم است که تمام کشورها درهای خود را باز بگذارند و فضای خود را برای همکاری مشترک و سودمحور گسترش دهند، چراکه گشودگی به پیشرفت می‌انجامد و انزوا به توسعه‌نیافتگی. جهان باید در برابر حمایت‌گرایی تجاری و سیاست اقدام‌های یک‌جانبه بایستد و بکوشد تا گشودگی خود را در سطوح دوجانبه و چندجانبه افزایش دهد.»

وی گفت که اتکای متقابل رونق اقتصادی و اجتماعی به یکدیگر در صحنه بین‌المللی افزایش چشمگیری داشته است. 

رئیس‌جمهوری چین تنها راه مقابله با تهدیدها و چالش‌های فعلی جهان را همکاری دانست و تاکید کرد: «اقتصاد جهان تغیرات بسیاری را شاهد است و حمایت‌گرایی و اعمال یک‌جانبه بار دیگر قدرت گرفته‌اند. نظام تجاری چندجانبه‌گرا تهدید شده و خطرها و چالش‌ها افزایش یافته است.» 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز