خبرگزاری کار ایران

سایه قتل خاشقجی بر مقام‌های عربستان؛

سخنرانی شاهزاده سعودی در دانشگاه هاروارد لغو شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۱۹۵

رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان سعودی اعلام کرد که دانشگاه هاروارد آمریکا برنامه میزبانی از او برای سخنرانی در این دانشگاه در هفته جاری را لغو کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز،‌ وب سایت آمریکایی «دیلی بیست» به نقل از «ترکی فیصل» رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان سعودی نوشت: «نمی­‌توانم بفهمم فردی چون من چگونه ممکن است با حوادثی که در داخل عربستان اتفاق می­‌افتد، ارتباط داشته باشد و از سوی نهادی چون دانشگاه هاروارد مورد اتهام قرار گیرد».

وی افزوده است: «یادداشت مؤدبانه­‌ای را دریافت کردم مبنی بر این‌که اکنون به دلیل موضوع قتل "جمال خاشقجی" روزنامه‌نگار منتقد سعودی نمی­‌تواند زمان مناسبی برای سخنرانی باشد».  

به اعتقاد این شاهزاده سعودی باید به جای توقف این برنامه­‌ها به مشارکت علمی و تبادل نظر تشویق کرد تا سطح آگاهی مردم بالا رود.

فیصل تأکید کرد که شخص «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی از او خواسته به دلیل ارتباط شخصی با خاشقجی و همکاری با یکدیگر در سفارت­‌های لندن و آمریکا، با نزدیکان وی در آمریکا از جمله همسر سابق و فرزندانش گفت‌وگو کند.

دیلی بیست با اشاره به این نکته که دانشگاه هاروارد به حواشی عذرخواهی از فیصل پاسخی نداده است، نوشت: «این دانشگاه روابط طولانی مدتی با خاندان حاکم سعودی داشته و درسال ۲۰۰۵ مبلغ ۲۰ میلیون دلار از شاهزاده ولید بن طلال برای توسعه گروه مطالعات اسلامی دریافت کرده است».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز