خبرگزاری کار ایران

نفت در برابر روپیه؛ ترفند جدید دور زدن تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۱۰۹

چنانچه ایران از جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی (سوئیفت) کنار گذاشته شود، همچنان می‌تواند به تجارت با هند ادامه دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه تایمز آو ایندیا، هند و ایران در حال نهایی کردن جزئیات مکانیسمی هستند که به دهلی نو اجازه دهد با روپیه در قبال نفت ایران پول پرداخت کند. این در حالی است که آمریکا به مدت ۱۸۰ روز هند را از تحریم‌های نفتی علیه ایران معاف کرده است. 

هند از طریق بانک «یو‌سی‌او» قراردادهای نفتی خود با ایران را پرداخت می‌کند. این بانک شعبه بین‌المللی نداشته و بنابراین در برابر تحریم‌های بانکی آمریکا مصونیت دارد. با این حال، پیش‌تر ۴۵ درصد از بدهی هند به ایران با روپیه و ۵۵ درصد با یورو پرداخت می‌شد، حال آن‌که این‌بار تمام وجه درخواستی با روپیه پرداخت می‌شود. انتظار می‌رود تهران با این ارز اقدام به واردات کالا از هند کند. 

این امر همچنین بدان معناست که چنانچه ایران از جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی (سوئیفت) کنار گذاشته شود، همچنان می‌تواند به تجارت با هند ادامه دهد.

منابع آگاه گزارش داده‌اند که این توافق پس از گفت‌وگوهای فشرده هند با تهران و واشنگتن صورت گرفته است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز