خبرگزاری کار ایران

«اویل پرایس» گزارش داد:

آینده مبهم قیمت نفت در آستانه دور جدید تحریم‌ها علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۸۸۶

در آستانه اجرایی شدن تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، بازار نفت با تلاطم دست‌وپنجه نرم می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی اویل پرایس، نفت هفته پیش رو را با برخی نوسانات و تلاطم‌ها در تجارت آغاز کرد؛ امری که نشان می‌دهد باید منتظر نشانه‌های بیشتری برای مشخص شدن این مسیر بود. 

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد که مجموع ذخایر مایع جهانی در سال ۲۰۱۸ به طور متوسط ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت و پس از آن، در سال ۲۰۱۹ میلادی به میزان ۲۸۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

با وجود این، این برآورد بسیار خام‌دستانه است و عوامل بسیاری در آن نقش‌آفرینی می‌کند. در روزهای آینده، تحریم‌های آمریکا علیه ایران اجرایی خواهد شد و سازمان اطلاعات انرژی آمریکا این چنین فرض می‌کند که کسری یک میلیون بشکه در روز نفت ایران با افزایش سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز در ماه آوریل سال جاری میلادی مرتبط است. 

از این گذشته، مشخص نیست که سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) چگونه به این کسری تولید واکنش نشان خواهد داد.

در این بین، سازمان اطلاعات انرژی آمریکا معتقد است که تولید نفت آمریکا در سال آینده میلادی یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز