خبرگزاری کار ایران

استراتژیست سابق کاخ سفید مطرح کرد؛

پیروزی قاطع جمهوری خواهان در سنا/ رقابت در مجلس نمایندگان تنگاتنگ خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۰۵۲

رئیس پیشین ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که پیش‌بینی‌ها مبنی بر موج پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای اغراق‌آمیز است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، «استیو بنن» رئیس پیشین ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت که انتخابات میان‌دوره‌ای نقش یک همه‌پرسی را برای «دونالد ترامپ» رئیس کاخ سفید، ایفا می‌کند. وی افزود که پیش‌بینی‌های مبنی بر موج پیروزی دموکرات‌ها غلوآمیز است. 

بنن در گفت‌وگو با برنامه‌ای رادیویی گفت: «انتخابات میان‌دوره‌ای به‌معنای انتخاب مجدد ترامپ است. این یعنی همه‌پرسی درباره ترامپ... به گمانم رقابت نزدیکی خواهد بود... سنا در دست ما خواهد بود. ممکن است یکی دو کرسی را از دست بدهیم. با این وجود در مجلس نمایندگان شاهد رقابت تنگاتنگی خواهیم بود. ممکن است باد به هر جهتی بچرخد. در حال حاضر، ۲۵ کرسی آماده آن هستند که به چنگ بیایند... اگر طرفداران ترامپ در رای‌گیری شرکت کنند، گمان می‌کنم که می‌توانیم کنگره را به دست گیریم.»

وی افزود: «تمام این قول و قرارها درباره سونامی عظیم دموکرات‌ها به پایان رسیده است. جنگ خیلی سختی خواهد بود. نتیجه را شماری از مناطق مشخص خواهند کرد. به گمانم این دروازه‌ای است کوچک که جمهوری‌خواهان باید به سلامت از آن بگذرند. اکنون همه‌چیز به این وابسته است که هواداران ترامپ پای صندوق‌ها بیایند یا نه...چراکه همه‌چیز در لحظه آخر مشخص می‌شود.»

بنن با اشاره به موج پناهجویان آمریکای لاتین که به سوی آمریکا در حال حرکت هستند، عکس‌العمل رئیس‌جمهوری آمریکا به این مقوله را ستود.

وی تصریح کرد: «باید به این قضیه ورود کنیم. طبقه کارگر آریزونا، نیو مکزیکو و تگزاس نمی‌توانند مشکل این پناهجویان را حل کنند. این مشکل را باید در آمریکای مرکزی حل‌وفصل کرد. به گمانم این قضیه نیاز به ورود بیشتر آمریکا دارد... واشنگتن باید به‌شکلی رهبری در مورد این مساله را پیش بگیرد تا بتواند آن را حل‌وفصل کند. ترامپ بعد از این انتخابات دیگر با کنگره بازی نمی‌کند و دیوار مرزی با مکزیک را خواهد ساخت.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز