خبرگزاری کار ایران

انتخابات ایالت هسه آلمان؛ برزخی دیگر برای آنگلا مرکل

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۸۶۱

انتخابات منطقه‌ای در ایالت هسه آلمان امروز -یکشنبه- برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتخابات منطقه‌ای در ایالت هسه در آلمان امروز -یکشنبه- برگزار خواهد شد. این انتخابات دومین چالش عظیم برای حزب حاکم «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، خواهد بود.

از زمان شکست حزب محافظه‌کار سوسیال‌مسیحی و سوسیال‌دموکرات‌ها در انتخابات ایالتی در باواریا، حزب ائتلافی مرکل نفس در سینه خود حبس کرده است. 

در صورت شکست یکی از این دو حزب، انگشت‌ها بار دیگر به‌سوی آنگلا مرکل و ائتلاف بزرگ او نشانه گرفته خواهد شد. 

پایگاه اینترنتی اشپیگل آنلاین گزارش کرد: «در جای جای آلمان، مردم از پایان این ائتلاف و استعفای آنگلا مرکل سخن به میان می‌آورند.»

نظرسنجی‌ها نشان از آن دارد که محبوبیت حزب اتحاد سوسیال‌مسیحی و «وولکر بوفیر» از حامیان مرکل، در مقایسه با سال ۲۰۱۳ میلادی، به شدت کاسته شده است. حزب سوسیال‌دموکرات نیز از این قاعده مستثنی نیست. 

چنانچه اوضاع خوب پیش برود، ائتلاف حاکم همچنان می‌تواند پای برجا بماند؛ ‌امری که پیروزی بزرگی برای مرکل به حساب می‌آید. 

از سوی دیگر،‌ حزب سبز تلاش دارد در این انتخابات میزان رای‌های خود را دو برابر کند و آن را به رقم ۲۰ درصد برساند. این در حالی است که در انتخابات ایالت باواریا،‌ این حزب توانست با پیشرفتی چشمگیر ۱۷ و پنج دهم درصد آرا را از آن خود کند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز