خبرگزاری کار ایران

توضیح وزیر خارجه عمان درباره سفر نتانیاهو به مسقط

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۳۱۵

سلطنت‌نشین عمان درباره دیدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از مسقط و دیدار با پادشاه این کشور توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان در گفت‌وگو با تلویزیون این کشور درباره سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به مسقط گفت: «قبل از دیدار بنیامین نتانیاهو، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به عمان سفر کرده و هر دو دیدار در چارچوب روابط دوجانبه بوده است».  

وی در ادامه افزود: «هر کس سیاست سلطنت عمان را پیگیری کند،‌ می‌داند که این موضوع یکی از دغدغه‌های مورد توجه این کشور بوده و هر یک از طرفین اسرائیلی و فلسطینی تمایل خود را برای دیدار با پادشاه در چاچوب روابط دوجانبه ابراز کردند. سلطان قابوس راهکارهای طرفین را برای حل اختلافات و دلایل عدم موفقیت مذاکرات صورت گرفته را شنیده و آنها نیز دیدگاه‌های پادشاه را در این زمینه شنیدند. به اعتقاد من آنها دست پر برگشتند و این دو دیدار برای آنها خوب بود».  

وزیر امور خارجه عمان در ادامه توضیح داد که گفت‌و‌گوها پابرجاست اما در حال حاضر به دلایل بنیادین و اصلی که برای همه مشخص است، متوقف شده اما اکنون فرصتی وجود دارد تا نحوه عمل برای تحقق دیدگاه‌های نزدیک به یکدیگر را بررسی کنند. 

وی گفت: «هر کس معتقد است که عمان برنامه خاصی دارد، ‌در اشتباه است، ما برنامه مشخصی در این زمینه نداریم، بلکه آنها فقط دیدگاه‌های ما را که احتمالا برای آنها مفید است، شنیده و دریافت کردند». 

بن علوی در مورد امکان ایفای نقش واسطه توسط مسقط گفت: «ما در حقیقت نقش میانجیگری مطلق نداریم، چرا که به نظر ما نقش آمریکا برای کمک به طرفین و کمک به کشورهای منطقه برای حصول توافق مورد رضایت طرفین و رفع اختلافات و درگیری‌ها، اصلی و محوری بوده و ما فقط زمینه‌های لازم را در این مسیر فراهم می‌کنیم».

عصر روز گذشته دفتر نخست‌وزیری اسرائیل از اقدام نتانیاهو برای دیدار رسمی از سلطنت‌نشین عمان خبر داد. آخرین سفر یک مقام صهیونیست به عمان در سال ۱۹۹۶ میلادی بوده است.  

دفتر نتانیاهو اعلام کرد که «یوسی کوهن» رئیس موساد، «مئیر شابات» مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی و «یوفال روتیم» مدیر کل وزارت امور خارجه این رژیم در این سفر نتانیاهو را همراهی کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز