خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد:

ثبات در قیمت نفت خام برنت به‌رغم نزدیک شدن به تحریم‌های ضد ایرانی

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۴۷۸

با نزدیک شدن به ماه نوامبر، تمرکزها بر تحریم‌های آمریکا علیه ایران معطوف شده است با این وجود، قیمت نفت خام برنت، دارای ثبات است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، قیمت نفت خام برنت امروز -چهارشنبه- پس از افت شدید در روز گذشته به ثبات رسید. این در حالی است که با نزدیک شدن به ماه نوامبر، تمرکزها بر تحریم‌های آمریکا علیه ایران معطوف شده است. 

امروز ساعت شش و ۵۸ دقیقه به وقت گرینویچ، قیمت هر بشکه نفت خام برنت به ۷۶ دلار و ۵۲ سنت رسید که نسبت به آخرین اعلام قیمت یک سنت افزایش داشته است. 

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۱۰ سنت کاهش به ۶۶ دلار و ۳۳ سنت رسید و موجودی نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به ۱۹ اکتبر ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه افزایش یافت. 

شاخص نفت خام در روز گذشته چهار تا پنج درصد کاهش یافت. 

«خالد الفالح»، وزیر انرژی عربستان، روز گذشته -سه‌شنبه- اعلام کرد که به‌رغم آشفتگی‌هایی که پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران در چهارم نوامبر پیش روست، ریاض «تولید خود را با توجه به نیاز مصرف‌کنندگان افزایش خواهد داد.»

به رغم این گفته‌های الفالح، تحلیل‌گران همچنان معتقدند که بازارهای نفتی در پی تحریم‌های پیش رو علیه ایران ملتهب است. 

بانک آمریکایی مورگان استنلی اعلام کرد: «تا انتهای سال جاری میلادی قیمت هر بشکه نفت خام برنت به ۸۵ دلار خواهد رسید.»

در چین، بانک «کونلون» اعلام کرد که از ماه آینده میلادی پرداخت پول به ایران را متوقف خواهد کرد. این خبر را چهار منبع آشنا با این موضوع به رویترز دادند. 

این منابع افزودند که بانک کونلون در پی ترس از تحریم‌های ایالات متحده علیه شرکت‌هایی که با ایران مبادله مالی داشته باشند این تصمیم را اتخاذ کرده‌اند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز