خبرگزاری کار ایران

تعلیق طرح تخریب روستای «خان الأحمر» توسط رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۹۹۸

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم تخریب روستای «خان الاحمر» در کرانه باختری که بازتاب گسترده‌ای در سطح جهانی داشته است را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم،‌ در بیانیه صادر شده توسط دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آمده است: «قصد داریم به گفت‌وگوها و پیشنهادات ارائه شده در روزهای اخیر از جانب برخی طرف‌ها در مورد روستای خان الاحمر واقع در قدس شرقی فرصت دهیم». 

حدود ۲۰۰ نفر در روستای خان الاحمر و در کلبه‌های چوبی و فلزی زندگی می‌کنند. این روستا در محور اصلی شهر قدس و اریحا واقع شده و اطراف آن محاط به  شهرک‌های رژیم صهیونیستی است. 

روستای خان الاحمر به رمز سرنوشت مردم فلسطین در مبارزه با رژیم صهیونیستی و شهرک‌سازی‌های این رژیم تبدیل شده است. 

مقام‌های اسرائیلی ساکنان این روستا را به اقامت غیر قانونی متهم کرده و تا اول اکتبر به آنها فرصت داده بودند که خود، ساختمان‌هایشان را تخریب کنند. این رژیم تأکید کرده بود با پایان مهلت مقرر و در صورت عدم تخلیه اهالی، اقدام به تخریب منازل خواهد کرد. 

سرنوشت این روستا توجه بسیاری از کشورها از جمله هشت کشور اتحادیه اروپا را به خود جلب کرده تا اسرائیل را به بازبینی در تصمیم خود فرا خوانند. این کشورها معتقدند تخریب روستای خان الاحمر اسرائیل را قادر به شهرک‌سازی‌های گسترده خواهد کرد تا جایی که کرانه باختری به دو قسمت تقسیم شده و در این حالت، تشکیل دولت فلسطین امری غیر ممکن می‌شود.  

دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری هشدار داد: «تخلیه اجباری این روستا می‌تواند جنایت جنگی به شمار آید». 

ساکنان روستای خان الاحمر تاکنون از تخلیه این روستا خودداری کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز