خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

سناریوی جنگ جهانی سوم قابل تصور نیست

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۹۳۹

وزیر خارجه روسیه گفت که سناریوی جنگ جهانی سوم غیرقابل‌تصور است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری وستنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، باور دارد که نبود گفت‌وگو میان ارتش روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، به تنش‌ها میان دو طرف دامن زده است. 

لاوروف در گفت‌وگو با روزنامه فیگارو گفت: «ما آماده تحریک‌های با مقیاس بالا هستیم. اما پاسخ‌مان بسیار ساده است؛ اگر آن‌ها از طریق رسانه با ما حرف بزنند، ما نیز از طریق رسانه پاسخ خواهیم داد، اما به‌شکلی درست و حساب‌شده.»

لاوروف گفت که جنگ جهانی سوم سناریویی است غیرقابل‌تصور و افزود که «همه آنقدر عاقل هستند که نمی‌گذارند چنین شود». هرچند به عقیده لاوروف عامل اساسی نبود هرگونه دیالوگ میان ارتش روسیه و ناتو است. 

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که در حال حاضر ایالات متحده دکترین هسته‌ای را به‌روز می‌کند. وی افزود: «آنها در حال ایجاد تسلیحاتی با قدرت هسته‌ای پایین هستند و آشکارا بنا دارند از آن‌ها در عرصه نبرد استفاده کنند».

او گفت: «شرایط مسموم سیاسی در پایتخت‌های اروپایی و واشنگتن بهبود روابط را بسیار دشوار می‌کند. این در حالی است که کمیسیون اروپا در کنترل کشورهایی است با روسیه خصومت دارند و نخبگان آمریکایی نیز به تنش‌ها دامن می‌زنند. به گمانم این‌که آدم گروگان هوس قانون‌گذاران آمریکایی باشد، بسیار احمقانه است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز